خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

اصحاب رسانه جزو مظلومترین اقشار جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۱۶۹

باید پذیرفت که مطبوعات جزء درمواردی که با آموزه های دینی منافاتی نداشته باشند آزادی بیان دارند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان, شکایت از مطبوعات استان در پی درج برخی از مطالب را شاهدی بر ادعاهای خود خواند و افزود: اصحاب رسانه جزو مظلومترین اقشار جامعه هستند و به جهت موضع گیری برخی مسئولان نمی‌توانند به رسالت خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز(۷ تیر) در جمع اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان اظهار کرد: مطبوعات به عنوان چهارمین رکن دموکراسی در جامعه می توانند در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه کمک حال مدیران باشند.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان هنوز بسیاری از مدیران، مطبوعات را به عنوان یک واقعیت قبول ندارند، ادامه داد: مطبوعات استان زنجان در بسیاری از موارد جرأت انتقاد و بیان برخی مسائل را ندارند.

این مقام مسول، شکایت از مطبوعات استان در پی درج برخی از مطالب را شاهدی بر ادعاهای خود خواند و افزود: اصحاب رسانه جزو مظلومترین اقشار جامعه هستند و به جهت موضع گیری برخی مسئولان نمی توانند به رسالت خود عمل کنند.

مقدم با بیان اینکه جلسه شوری پیشگیری از وقوع جرم فرصت مناسبی برای عملیاتی شدن قانون مطبوعات در استان است، ادامه داد: باید پذیرفت که مطبوعات جزء در مورد مطالبی که منافاتی با آموزه های دینی مشاهده نشود، آزادی بیان دارند.

فرماندار زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه باید قبل از توصیه دیگران به رعایت قوانین، خود قانون گرا باشیم، افزود: مسئولان الگوهای اجتماعی مردم هستند.

مجید فرخی با اشاره به اینکه مسئولان باید خود را با قانون منطبق کنند، یادآور شد: عدم توجه به مباحثفرهنگی بسیاری از آسیب های اجتماعی را در پی دارد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان زنجان نیز از تهیه اطلس آسیب های اجتماعی و جرایم در سطح استان زنجان خبر داد و یادآور شد: برای این منظور نیازمند برخی اطلاعات هستیم که بهره گیری از نظارت کارشناسان دادگستری و نیروی انتظامی کمک حال مسئولان بهزیستی خواهد بود.

زهرا عطایی با اشاره به اینکه سند کنترل آسیب های اجتماعی نیز تهیه شده است، ادامه داد: بهزیستی استان زنجان شاهد یک هزار و ۸۸۲ تماس با خط ۱۲۳ بوده است که مربوط به اختلافات خانوادگی، خشونت در خانواده، همسرآزاری، طلاق، کودک آزاری، خودکشی و فرار از منزل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز