خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

ضرورت توسعه فراگیر و بر مبنای تحلیل منطقه ای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۱۸

استاندار زنجان در شورای اداری شهرستان خرمدره ارتقاء‌بخش خدمات، مشارکت مردم در امور اقتصادی و ابتکار عمل مدیران را از عوامل بنیادین تحول شهرستان خرمدره برشمرد.

استاندار زنجان گفت: بسیاری تحولات عمرانی در شهر های بزرگ کشور بدون اعتبارات دولتی و به وسیله بخش خصوصی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, جمشید انصاری استاندار زنجان در جلسه شورای اداری شهرستان خرمدره شناخت را پیش فرض اولیه برنامه ریزی دانست و گفت: باشناخت همه جانبه و موثر میتوان مشکلات را به نحوه مطلوب مدیریت کرد.

استاندار زنجان, اقتصاد کشاورزی مبتنی با رویکردهای روستایی را عمده مشکل شهرستان خرمدره عنوان کرد و افزود: مرحله گذار از توسعه روستایی در این منطقه باید به توسعه شهری تغییر مسیر دهد.

انصاری با اشاره به این موضوع که ۸۰ درصد ساکنین شهرستان در شهر خرمدره بسر می برند گفت: برای تسریع در ایجاد تحول در این منطقه باید مسیر توسعه و مرحله گذار را با برنامه ریزی و تحلیل راهبردی تسهیل ساخت.

وی نرخ ۱۴.۸ درصدی بیکاری شهرستان خرمدره از جمله این مسائل دانست.

مقام عالی استان, ارتقاء‌بخش خدمات، مشارکت مردم در امور اقتصادی، عمران شهری و ابتکار عمل مدیران را در جلب وجذب سرمایه گذاران را از عوامل بنیادین تحول شهرستان خرمدره برشمرد و گفت: بسیاری تحولات عمرانی در شهر های بزرگ کشور بدون اعتبارات دولتی و به وسیله بخش خصوصی فراهم شده است.

انصاری در ادامه خاطر نشان شد کل اعتبار عمرانی استان در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۸ میلیارد آن به شهرستان خرمدره اختصاص می یابد لذا مدیران نباید منتظر منابع محدود در جهت تحول بنیادین در منطقه باشند بلکه جسارت و اقدامات ابتکاری در توسعه ضروری است.

وی در ادامه افزود: اعتبارات دولتی تنها عاملی در جهت سرعت بخشیدن توسعه می باشد

نماینده عالی دولت در استان مشارکت مردمی، اطلاع رسانی موثر و حضور نخبگان را در تحولات مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم باید باور کنند که عامل اصلی توسعه خودشان هستند.

استاندار زنجان که در شورای اداری شهرستان خرمدره سخن می گفت شهرک صنعتی این شهرستان را به لحاظ جغرافیایی و وجود زیر ساختها عالی دانست وگفت: واقع شدن در کنار آزاد راه و وجود شبکه انرژی در شهرک ۳۰۰ هکتاری خرمدره موقعیتی استثنایی برای سرمایه گذاری فراهم نموده است. و استان آماده است کمک های لازم را در اختیار تمامی سرمایه گذاران فراهم کند.

وی در پایان توازن منطقه ای را در رشد پایدار ضروری دانست و گفت: باید توسعه فراگیر و بر مبنای تحلیل منطقه ای صورت پذیرد.

گفتنی است استاندار زنجان در سفر یکروزه خود به شهرستان خرمدره از شهرک صنعتی این شهرستان، مجتمع گلخانه ای وحدت وطرح ورودی و پایگاه بهداشتی قلعه حسینیه بازدید بعمل آوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز