خبرگزاری کار ایران

برگزیده مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره:

پویایی داستان نویسی استان در گرو جذب هنرجویان جدید است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۱۵

برگزیده مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره پویایی عرصه داستان نویسی استان را در گرو جذب هنرجویان جدید به این عرصه عنوان کرد.

برگزیده مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره, گفت: استفاده از اساتید مطرح داستان نویسی جهت تدریس در کارگاه های آموزشی نیز عامل مهمی در جذب هنرجویان جدید و همچنین هنرمندان قدیمی ایین عرصه خواهد بود.

به گزارش ایلنا از زنجان, فاطمه قشمی، با اشاره به برگزاری کارگاه های داستان نویسی در حوزه هنری استان زنجان، اظهار کرد: هنرمندان داستان نویس قدیمی حوزه هنری زنجان به دلیل فعالیت حرفه ای خود به صورت انفرادی به نوشتن می پردازند و کمتر در کارگاه های آموزشی داستان نویسی حضور پیدا می کنند.

وی ابراز کرد: با توجه به کمرنگ تر شدن حضور هنرمندان قدیمی عرصه داستان نویسی در کارگاه های آموزشی حوزه هنری، مسئولان و متولیان مربوطه باید با ایجاد بستر های مناسب در جهت جذب هنرجویان جدید نسبت به پویا نگه داشتن این عرصه تلاش کنند.

هنرمند حوزه هنری استان زنجان، سال های ۸۴ و ۸۵ را نقطه اوج داستان نویسی استان زنجان برشمرد و گفت: در آن دوران بسیاری از هنرجویان و علاقمندان به داستان نویسی حضور فعال در کلاس ها و کارگاه های آموزشی داشتند.

وی با بیان اینکه داستان نویسان زنجانی در سطح کشور شناخته شده هستند به انعقاد قراردادی از سوی انتشارات سوره مهر با این هنرمند و یک تن از داستان نویسان فعال استان زنجان اشاره کرد و ابراز کرد: طی این قرارداد دو مورد رمان با موضوعات ۲۲ بهمن و همچنین دوران تبعید امام خمینی(ره) برای نوجوانان زیر چاپ قرار دارد.

قشمی، حمایت جدی مسئولان از داستان نویسان جوان استان زنجان را یکی از عوامل ایجاد انگیزه و دلگرمی در بین فعالان این عرصه عنوان کرد و گفت: استفاده از اساتید مطرح داستان نویسی جهت تدریس در کارگاه های آموزشی نیز عامل مهمی در جذب هنرجویان جدید و همچنین هنرمندان قدیمی ایین عرصه خواهد بود.

وی همچنین برگزاری منظم جلسات نقد کتاب را نیز از دیگر عوامل مهم در جهت رشد و ارتقاء سطح کیفی داستان نویسان استان برشمرد و افزود: ایجاد تنوع در کارگاه های آموزشی نیز از دیگر ضروریات این عرصه است.

گفتنی است فاطمه قشمی از سال ۸۴ تا کنون با حضور در کارگاه های داستان نویسی حوزه هنری استان زنجان در این عرصه به نویسندگی مشغول است.

این هنرمند در حال حاضر مربی مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان است و تا کنون توانسته است در جشنواره های مختلف استانی و ملی عناوین برتر را کسب کند.

کسب مقام نخست ششمین دوره جشنواره شعر و داستان جوان سوره، نفر اول جشنواره بسیج در سال ۸۴، نفر اول جشنواره شعر و قصه استان در سال ۹۲، نفر اول جشنواره مهر همدان در سال ۹۰ و برگزیده جشنواره شهید ابراهیم اصغری و گناهان زبانی در سال گذشته برخی از افتخارات وی در سالهای اخیر است.

شایان ذکر است فاطمه قشمی با دو اثر برگزیده با عنوان " زیر پرچم قرمز " و " ریحان " به مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره راه یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز