خبرگزاری کار ایران

پنجمین همایش طرح ارتقاء ایمنی موتور سواران در استان زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۵۴

پنجمین همایش طرح ارتقاء ایمنی موتور سواران در استان زنجان و اولین همایش طرح مذکور در شهرستان طارم به اجرا در آمد.

پنجمین همایش طرح ارتقاء ایمنی موتور سواران در استان زنجان و اولین همایش طرح مذکور در شهرستان طارم به اجرا در آمد.

به گزارش ایلنا از زنجان, در این همایش علیمردانی گفت:

براساس آمار پزشکی قانونی ۶۰ درصد تلفات در بین موتور سواران در سنین زیر ۳۰ سال بوده است.

۸۰ درصد از تلفات ناشی از ضربه به سر و شکستگیها و اکثرا " در تابستان به وقوع پیوسته است.

در سال ۱۳۹۰ در استان زنجان ۲۴ درصد تلفات مربوط به موتور سواران بوده که در شهرستان طارم این آمار به ۵۰ در صد می رسد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود:

خوشحالیم که آمار مربوط به تلفات هر ساله نسبت به سال قبل کمتر می شود و انشاء ا… در سال جاری در راستای کاهش تلفات، گامهای بلندی برداریم.

واقعیت این است که در کشور ما آمار تصادفات و تلفات جاده ای از نرم جهانی بسیار بالاتر است و ما نباید به وضع موجود راضی باشیم.

جاده ها، وسائط نقلیه، عدم آموزش و همچنین راکبین در کشور ما هر کدام دارای اشکلاتی هستند که بایستی با برنامه ریزی صحیح این اشکالات را برطرف نمائیم.

من بسیار خوشحالم که اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان در جائی ورود کرده است که بزرگترین مشکل کشور است.

در کشور ما برای پیشگیری هزینه نمی کنیم، جائیکه باید هزینه های پیشگیری، بسیار بیشتر از هزینه های درمان باشد.

اگر بخواهیم کشورمان در تمامی زمینه ها به موفقیت دست یابد، بایستی به امر آموزش بها داده شود.

علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پایان از اقدامات موثر اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان، پلیس راه و سایر دستگاههای ذیربط که در امر آموزش و همچنین کاهش تصادفات جاده ای تلاش می نمایند، تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه این مراسم علی رحمتی مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان گفت:

طرح ارتقاء ایمنی مورتورسواران با هدف فرهنگ سازی و ارتقاء دانش ایمنی راکبین موتور در استان زنجان به اجرا در می آید.

تلفات جانی و مالی حوادثرانندگی موتورسواران در طول جاده ها، به ویژه در راههای روستائی از آمار بالایی برخوردارند و راکبین موتورسوار بر اثر تصادف در محورهای روستائی آسیب می بینند.

رحمتی افزود: به منظور کاهش خطرات و خسارات وارده به موتورسواران، نخستین همایش طرح ارتقاء موتورسواران در شهرستان طارم به اجراء درآمده است.

این همایش با همکاری اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان، فرمانداری، بخشداری، دهیاری، فوریتهای پزشکی، آموزش پرورش، پلیس راه استان و راهنمائی و رانندگی شهرستان طارم به اجرا در آمد.

وی به کلیه موتورسواران تاکید کرد، برای حفظ جان خود و دیگران همواره قوانین راهنمائی و رانندگی را رعایت نمایند. گفتنی است در این همایش همزمان با طرح ارتقائ ایمنی موتورسواران طرح ارتقائ ایمنی رانندگان ادوات کشاورزی و وانت بارها نیز از طرف اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان انجام شد و تعداد ۳۰۰ کلاه موتورسواری ۳۰۰ کیف کمری شبرنگ دار ۲۰۰ برچسب شبرنگ دار موتورسواری و ۱۰۰ کتایچه آموزش بین راکبین موتورسوار و تعداد ۱۰۰کپسول آتش خاموش بین رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی توزیع شد.

مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان از حمایت های مقام عالی استان و همچنین معاون امور عمرانی استانداری در خصوص تخصیص اعتبارات استانی تقدیرنموده:

و ازتمامی فرمانداران محترم در خصوص تخصیص اعتبارات استانی درخواست مساعدت نمود تا با آمادگی کامل درکلیه شهرستانها این طرح را به نحوه شایسته برگزار نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز