خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره خبرداد:

یک میلیارد ریال هزینه ازدواج به نوعروسان خرم‌دره‌ای اهدا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۶۹۶

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره از اهدای یک میلیارد ریال هزینه ازدواج به نوعروسان خرم‌دره‌ای خبر داد.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره, گفت: در همین راستا برای آسان‌سازی بحثازدواج در بین مددجویان کمیته امداد، این نهاد اقدامات عملی را انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا از زنجان, بوالفضل احمدی اظهار کرد: ازدواج پیوند مقدسی است که در دین اسلام تاکید بسیاری بر آن شده است.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآنی نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) در بحثازدواج و همچنین تاکیدات ائمه معصومان(ع) در زمینه فراهم سازی شرایط ازدواج برای جوانان بیان کرد: متاسفانه در جامعه امروزی به دلیل وجود برخی از سخت‌گیری‌ها ازدواج کردن برای جوانان سخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره با اشاره به سخت‌گیری‌های والدین و همچنین توقعات برخی از زوج‌های جوان در موضوع ازدواج اضافه کرد: این موضوعات تبعات منفی در جامعه داشته و موجب بالا رفتن سن ازدواج شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جامعه هدف کمیته امداد نیز با توجه به شرایط مادی که دارند، از این قاعده مستثنی نیستند، افزود: در همین راستا برای آسان‌سازی بحثازدواج در بین مددجویان کمیته امداد، این نهاد اقدامات عملی را انجام می‌دهد.

پناهی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در موضوع ازدواج اهدای کمک هزینه‌ازدواج به جامعه هدف است، تصریح کرد: این کمک هزینه‌ها به نوعروسان با سرانه ۱۰ میلیون ریال و به تازه دامادها با سرانه هر نفر ۲ میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به ۹۷ نوعروس اهدا شده است، اضافه کرد: در همین راستا یک میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره همپنین به اعطای ۳۲ فقره iهدیه ازدواج به تازه دامادها در خرم‌دره اشاره داشت و گفت: در این راستا ۱۳۹ میلیون ریال هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هدف از پرداخت کمک هزینه ازدواج به جامعه هدف امداد، آسان سازی موضوع ازدواج و تشویق آنها به ازدواج است، تصریح کرد: خوشبختانه سیاست‌های راهبردی امداد در این زمینه موفق عمل می‌‌کند.

احمدی همچنین به برگزاری دوره آموزشی قبل از ازدواج برای آماده‌سازی جامعه هدف به ازدواج کردن اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها با اساتید مجرب و مشاوران کارآزموده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده یکی ازمهمترین نهادهای جامعه بوده و برای تشکیل یک خانواده گام نخست درست انجام شدن امر مقدس ازدواج است، تصریح کرد: در همین راستا دوره آموزشی مربوط به مهارت‌های زندگی برای جامعه هدف برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره در پایان با اشاره به موضوعات آموزشی مطرح شده در این دوره‌ها بیان کرد: در دوره‌های مذکور مددجویان با تکنیک‌های غنی و روش‌های مطلوب رفتار و برخورد در زندگی مشترک، برآورده کردن انتظارات همسر، مهارت حل مسئله و نحوه تربیت فرزند آشنا شده و موضوعات آموزشی را در این زمینه فرا می‌گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز