خبرگزاری کار ایران

در جلسه توسعه زیر ساختهای استان زنجان عنوان شد؛

سرانه مخابراتی کشور در مقایسه با دیگر کشورها ی جهان بسیار نامطلوب است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۲۱

با وجود افزایش پهنای باند، تغییری در سرعت اینترنت و رضایتمندی مردم حاصل نشده و تلاش و برنامه ریزی های وزارت ارتباطات و فناوری بر رفع نواقص و مشکلات موجود در این بخش است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد و گسترش زیر ساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات علاوه بر کاهش هزینه ها، افزایش کسب کار و کاهش آلاینده های زیست محیطی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " مرتضی براری در جلسه توسعه زیر ساختهای استان زنجان، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته زیر ساخت های مورد نیاز برای توسعه و گسترش اینترنت برای واحدهای کسب و کار و منازل مسکونی در سالجاری آماده شده است.

وی یکی از نیازهای پایه ای کشور را توسعه خدمات الکترونیک عنوان کرد و یادآورشد: توانمند سازی نیروی انسانی مورد نیاز و تامین زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری نقش کلیدی در این بخش دارد.

براری با اشاره به مشکلات اینترنت یادآور شد: با وجود افزایش پهنای باند، تغییری در سرعت اینترنت و رضایتمندی مردم حاصل نشده و تلاش و برنامه ریزی های وزارت ارتباطات و فناوری بر رفع نواقص و مشکلات موجود در این بخش است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش نخبگان در کشور گفت: هم اکنون ۱۷ درصد دانشجویان پذیرفته شده در مراکز آموزش عالی در رشته های کامپیوتر و برق تحصیل می کنند و جزو نخبگان جامعه محسوب می شوند، این درحالی است در توسعه اقتصاد کشور نقش کمرنگ تری را ایفا می کنند.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مشارکت فعالانه بخش خصوصی در این راستامی تواند سطح دسترسی آحاد مختلف مردم را به فناوری های نوین بیشتر از گذشته هموارترنماید..

وی همچنین در بخشی از سخنان خود یادآورشد: هم اکنون ۷۲ روستا از مجموع ۹۰۰ روستای استان زنجان دارای پوشش تلفن ثابت هستند و تلاش می شود در سالجاری سطح دسترسی روستاییان به اینترنت و تلفن های ثابت و همراه بیشتر از پیش شود.

عضو هیات مدیره پست ایران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه زیر ساخت های توسعه ای هر کشوری را حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می دهد، تصریح کرد: سرمایه گذاری مطلوب در این حوزه بالاترین سود و بازدهی را به همراه خواهد داشت.

اسکندر حلال خور, در این خصوص ادامه داد: ایجاد و گسترش زیر ساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات علاوه بر کاهش هزینه ها، افزایش کسب کار و کاهش آلاینده های زیست محیطی را به دنبال دارد.
این مسئول، سرانه مخابراتی کشور در مقایسه با دیگر کشورها را بسیار نامطلوب عنوان و اظهار کرد: ایران در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت بدی دارد و باید اقدامات جدی انجام گیرد.

عضو هیات مدیره پست ایران گفت: سیاست شرکت پست جمهوری اسلامی ایران بر تقویت و توسعه بازار الکترونیک در سال جاری متمرکز شده است و باید بازارها به سمت وسوی این مقوله مهم سوق یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت پست ایران تلاش دارد خدمات نوین پستی را به متقاضیان و جامعه هدف در سطح کشور ارائه دهد.

مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب کشور نیز با بیان اینکه بسیاری از شرکت های متقاضی پهنای مورد نیاز اینترنت برای فروش به انداز ها کافی خریداری می کنند، گفت: این درحالی است پهنای اینترنتی که در اختیار گروه هدف قرار می دهند از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

فرهاد جاویدی افزود: تعداد کارکنان سازمان تنظیم مقررات رادیویی از استاندارد های جهانی نیز بالاتر است و با نوع خدمات ارائه شده مطابقتی ندارد.

وی اظهار کرد: ایجاد رقایت و افزایش کیفیت سرویس های ارائه شده سهم بسزایی در رضایتمندی مردم دارد.

مدیر کل تنظیم مقررات و رادیویی منطقه شمالغرب کشور با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از اپراتورها بافعالیت های سازمان تنظیم مقررات رادیویی آشنایی چندانی ندارد، گفت: اپراتورها برای رفع کوچکترین مشکلات احتمالی به شرکت مخابرات مراجعه می کنند.

جاویدی، خاطر نشان کرد: پوشش تلفن همراه درروستاها وضعیت بدی دارد و توجه و سرمایه گذاری در این بخش نتایج مثبتی در پی دارد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز