خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد کشوردر زنجان:

استحکام اقتصادی خانواده‌ها و جلوگیری از بازگشت دوباره مددجویان به چرخه حمایتی از اهداف امداد است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۲۶

استحکام اقتصادی خانواده‌ها و جلوگیری از بازگشت دوباره مددجویان به چرخه حمایتی امداد از اهداف این نهاد است.

قائم مقام کمیته امداد کشوردر, گفت: مراکز نیکوکاری باید در راستای واگذاری امور به خود مردم واستفاده از ظرفیت عظیم مردمی فعالیت داشته باشند.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید محمد علی هاشمی در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام و معاونان قدیم و جدید کمیته امداد استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: ۱۴ خرداد ماه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) شخصیتی است که با دور اندیشی ایشان شاهد فعالیت امداد در کشور طی بیش از سه دهه هستیم.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ازسوی مقام معظم رهبری به سخنان سرپرست کمیته امداد کشور در زمینه شعار سال اشاره کرد وگفت: کمیته امداد رسالت سنگین و خطیری در عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری دارد.

قائم مقام کمیته امداد کشور با تاکید برتعالی فکری وفرهنگی خانواده‌های تحت حمایت امداد و استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان این نهاد در راستای توانمندسازی بیان کرد: در حال حاضر مشکلات اقتصادی با مشکلات اجتماعی گره خورده است و در صورتی توانمندسازی خانواده‌ها حل می‌شود که بتوانیم آنها را در بحثتهاجم فرهنگی واکسینه کنیم.

این مسئول کشوری در ادامه با اشاره به بحثارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان این نهاد و ایجاد اشتغال مولد برای جامعه هدف تصریح کرد: نباید افرادی در جامعه تربیت شوند که صرفا تحصیل کرده بوده و هیچ مهارتی ندارند.

هاشمی با تاکید براستحکام اقتصاد خانواده وهمچنین جلوگیری از بازگشت دوباره مددجویان به چرخه حمایتی کمیته امداد اضافه کرد: باید ثبات نسبی در توانمندسازی جامعه هدف در امداد حاکم شده و از ارائه خدمات دائمی پرهیز کنیم.

وی بیان کرد: باید با ارائه خدمات توانمندسازی پایدار در خودکفایی جامعه هدف تلاش کنیم، چراکه اگر استحکام مطلوب نباشد، این خدمات سریع ازهم می‌پاشد.

قائم مقام کمیته امداد کشور در بخش دیگری از سخنان خود با مطرح کردن شبکه‌های نیکوکاری و ایجاد بیش از ۲ هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور بیان کرد: مراکز نیکوکاری باید در راستای واگذاری امور به خود مردم واستفاده از ظرفیت عظیم مردمی فعالیت داشته باشند.

این مسئول کشوری در ادامه با اشاره به موضوع مددکار محوری و خدماتی که بایددراین راستا انجام شود، توضیح داد: مددکاران در ارائه خدمات باید به شرایط مددجویان توجه داشته و بازه زمانی انجام مشاوره در بحثمددکاری باید به اقتضای مشکلات مددجویان باشد.

وی با اشاره به تغییر نیازهای مددجویان در موقعیت کنونی در مقایسه با سال‌های اولیه تاسیس این نهاد اضافه کرد: خدمات باید به روز و بر اساس شرایط جامعه هدف ارائه شود.

هاشمی همچنین با تاکید بر انجام سبک مدیریت جهادی در ارائه خدمات با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: باید همانند جبهه و جنگ عزم جهادی در فعالیت داشته باشیم.

این مسئول ثبات حکومتی امروز کشور را ناشی از حرکت جهادی در هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: سبک مدیریت جهادی به منزله ارائه خدمات بی‌منت، هدفدار و تاثیرگذار است.

قائم مقام کمیته امداد کشور در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به تودیع و معارفه انجام شده در کمیته امداد استان به بیان وی‍ژ‌گی‌های مدیر موفق پرداخت و گفت: مدیر موفق شخصی است که بتواند نیروهای لایق و شایسته تربیت کند.

گفتنی است، بحثتغییر ارائه خدمات در امداد از بحثسخت افزاری به فعالیت نرم‌افزاری، ارائه خدمات هدفمند متناسب با نیازهای مددجویان و عملیاتی کردن کاربردی فرمایشات مقام معظم رهبری در خدمت‌رسانی از دیگر مباحثمطرح شده توسط قائم مقام کمیته امداد کشور دراین جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز