خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی, گردشگری وصنایع دستی استان زنجان درآیین مراسم نخستین پروژه پژوهشی تاثیر فضای حاوی نمک در زنجان:

توجه به ظرفیت‌های درمانی معادن نمک زنجان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۰۱۲

معدن تاریخی نمک چهرآباد و معادن نمک‌های استان ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه های باستان شناسی, تاریخی و درمانی دارند.

مدیر کل میراثفرهنگی, گردشگری وصنایع دستی استان زنجان بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های معادن نمک استان زنجان در درمان بیماری‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " یحیی رحمتی شامگاه امروز در آیین مراسم افتتاح پروژه پژوهشی تاثیر فضای حاوی نمک از معادن چهرآباد و دوزکند بر بهبود عملکرد دستگاه تنفس در زنجان, گفت: پروژه پژوهشی تاثیر فضای حاوی نمک از معادن چهرآباد و دوزکند بر بهبود عملکرد دستگاه تنفس برای نخستین بار با همکاری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان به صورت عملی برگزار می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه معدن تاریخی نمک چهرآباد و معادن نمک‌های استان ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه های باستان شناسی, تاریخی ودرمانی دارند افزود: در این زمینه مطالعاتی نیز انجام گرفته است.

این مسئول د راستان زنجان با اشاره به اینکه امکان استفاده از معادن در بخش درمان مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: تجارب جهانی نیز در این زمینه مورد توجه بود.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه استفاده از معادن نمک برای درمان آلرژی‌های خاص مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است، گفت: در این زمینه کار مطالعاتی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و میراثفرهنگی از سال ۹۲ آغاز شده است.

رحمتی با اشاره به اینکه امکانات درمانی فضاهای معادن مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است، اظهار داشت: برای آزمایش موضوع فضای لازم بازسازی شد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شبیه‌سازی در این زمینه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: معادن نمک و خصوصیات طبیعی معدن در اتاقک مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول در زنجان, با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی از امروز در زنجان آغاز شده است، خاطر نشان شد: درمان افرادی که ازاین مشکلات در رنج هستند هدف این طرح وپروژه پژوهشی است.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان, با اشاره به اینکه تا سه هفته آینده این طرح اجرا می‌شود، خاطرنشانشد: این پروژ خواهد یافت.

رحمتی در پایان با بیان اینکه نتایج طرح پژوهشی بسیار حائز اهمیت است افزود: نتایج این طرح پژوهشی برای اولین بار در ایران در آینده اعلام خواهد شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز