خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم، خبرداد:

اهدای ۱۳۰ فقره کمک هزینه ازدواج

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۳۲۶

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم از اهدای ۱۳۰ فقره کمک هزینه ازدواج توسط این نهاد خبر داد.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم، گفت: حمایت از مددجویان در این بخش از طریق اهدای کمک هزینه‌های خرید جهیزیه به نوعروسان و اهدای هدیه ازدواج به تازه داماد‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از زنجان، عمران صفری با اعلام این خبر اظهار کرد: ازدواج یکی از موضوعات مورد تاکید در دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از جوانان به علت سختگیری‌های بی‌مورد والدین و سخت شدن شرایط ازدواج توان تشکیل زندگی مشترک را ندارند، اضافه کرد: در کشور دستگاه‌های متولی امر ازدواج اقدامات بسیاری را در آسان‌سازی این سنت حسنه انجام می‌دهند تا از این طریق سن ازدواج کاهش یابد.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم با اشاره به اینکه کمیته امداد نیز با توجه به رسالتی که در امر حمایت از نیازمندان جامعه دارد، نسبت به آسان‌سازی امرازدواج در بین جامعه هدف می‌کند، تصریح کرد: حمایت از مددجویان در این بخش ازطریق اهدای کمک هزینه‌های خرید جهیزیه به نوعروسان و اهدای هدیه ازدواج به تازه داماد‌ها صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواج با هدف آسان‌سازی موضوع ازدواج در بین مددجویان عملی می‌شود، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کمیته امداد به نوعروسان مددجو مبلغ ۱۰ میلیون ریال و به تازه داماد‌ها ۲۰ میلیون ریال در قالب هدیه ازدواج کمک می‌کند.

صفری با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۰ فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان طارمی اهدا شد، بیان کرد: در این راستا یک میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال اعتبارهزینه شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای جوانان در آستانه ازدواج طارمی تصریح کرد: متاسفانه در برخی از موارد مشاهده شده است که به دلیل انتخاب‌های نادرست زندگی دو زوج از هم پاشیده شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم همچنین نبود آگاهی در زمینه ازدواج را نیز ازدیگر دلایل شکست ازدواج عنوان کرد و افزود: در صورتی که آگاهی لازم در مددجویانوجود داشته باشد، از شکست آنان در بحثازدواج جلوگیری می‌شود.

این مسئول با اشاره به اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج اضافه کرد: این دوره‌ها به منظور بصیرت افزایی در بین مددجویان این نهاد و در راستای ارتقای سطح آگاهی آن‌ها در موضوع ازدواج برگزار می‌شود.

صفری با بیان اینکه در دوره مذکور موضوعات مختلفی به جامعه هدف آموزش داده می‌شود، گفت: در این دوره‌ها مسایلی همچون آشنایی بیشتر مددجویان با اصول و مبانی دینی و معرفتی و بکار بستن آن‌ها در زندگی، تقویت عزت نفس مددجویان، تقویت ارتباطات مثبت اجتماعی زوجین، نحوه برخورد زوجین در زندگی مشترک، مدیریت اقتصادی زندگی و.. به مددجویان آموزش داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در دوره‌های آموزشی مذکور کنترل اضطراب، کنترل خشم، خود آگاهی، ارتباط موثر، همدلی، وابستگی سالم، مثبت اندیشی، تغییر پذیری، تفکرانتقادی، تفکر خلاقانه و… به مددجویان آموزش داده می‌شود.

وی در پایان گفت: با بررسی انجام شده برگزاری این دوره‌‍‌ها تاثیر بسزایی در عملکرد مددجویان داشته و با آمار گرفته شده هم اکنون میزان طلاق در بین جامعه هدف بسیار پایین و نزدیک به صفر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز