خبرگزاری کار ایران

سرپرست گروه موسیقی هونواک حوزه هنری استان زنجان خبرداد:

تولید قطعه " اختیار ناله " به همت گروه موسیقی هونَواک حوزه هنری استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۶۵

سرپرست گروه موسیقی هونواک حوزه هنری استان گفت: قطعه موسیقی " اختیار ناله " به همت گروه موسیقی هونَواک حوزه هنری استان زنجان به مرحله تولید رسید.

سرپرست گروه موسیقی هونواک حوزه هنری استان زنجان، گفت: قطعه موسیقی «اختیار ناله» با آهنگسازی سعید قاصدی و شعری از محمود ژولیده به همت گروه موسیقی حوزه هنری استان زنجان در سال جدید ساخته شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، علی اصغر قربانلو، امروز با اعلام این خبر افزود: قطعه موسیقی «اختیار ناله» سومین اثر گروه موسیقی هونواک حوزه هنری استان زنجان است که زبان حال امام علی(ع) در فراغ حضرت زهرا(س) را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید آثار فاخر برای ائمه(ع) یکی از مهم‌ترین اهداف فعالیت این گروه موسیقی است، اظهار کرد: این آثار تولید شده در تاریخ موسیقی استان زنجان بی‌نظیر بوده و قطعا در بین آثار ماندگار تاریخ هنر این استان ثبت خواهد شد.

این هنرمند زنجانی به حمایت‌های حوزه هنری استان زنجان در تولید قطعات موسیقی برای اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: تا قبل از فعالیت گروه موسیقی هونواک، در عرصه موسیقی آثار ارزشمندی با موضوع اهل بیت(ع) در استان زنجان ساخته نشده بود.

وی در ادامه به اهمیت هنر موسیقی اشاره کرد و بیان داشت: با عنایت به فرموده مقام معظم رهبری مبنی براینکه موسیقی فاخر می‌تواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد، می‌توان به نقش تاثیرگذار این هنر در رشد و تعالی جامعه پی برد.

قربانلو با اشاره به اینکه اعضای گروه موسیقی هونواک علیرغم وجود مشکلات فراوان در روند تولید قطعات، به صورت مستمر روزانه ۳ تا ۴ ساعت به تمرین می‌پردازند، ابراز کرد: این گروه با هدف ادای دِین به ائمه اطهار(ع) و تولید آثار فاخر در پایتخت شور و شعور حسینی تاسیس شده است.

شایان ذکر است گروه موسیقی هونواک، در سال گذشته با حمایت حوزه هنری استان زنجان دو قطعه موسیقی «همای رحمت» با موضوع امام علی(ع) و «جان جهان» با محوریت امام زمان(عج) را تولید کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز