خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:

افزایش بیماران کلیوی ضرورت توجه مسئولان را می‌طلبد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۴۵

بر اساس آمارهای موجود در کشور سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد به آمار مبتلایان بیماری‌های کلیوی در کشور افزوده می‌شود و این مهم ضرورت توجه متولیان و مسئولان امر را بیش از گذشته حساستر می‌کند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، گفت: بر اساس آمارهای موجود در کشور سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد به آمار مبتلایان بیماری‌های کلیوی در کشور افزوده می‌شود و این مهم ضرورت توجه متولیان و مسئولان امر را بیش از گذشته حساستر می‌کند.
به گزارش ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی صبح امروز چهارشنبه(۹اردیبهشت) در دیدار با مجید فرخی فرماندار جدید زنجان، افزود: دیابت و فشار خون از علل مهم بروز بیماری کلیوی است.
وی تاکید کرد: بیماری کلیوی یک بیماری خاموش است و در این میان بیماری‌های دیابت و فشار خون به دلیل علامت دار نبودن موجب نارسایی این دو عضو حساس و مهم در بدن انسان می‌شود.
مدیر انجمن کلیوی زنجان یادآورشد: بیماری‌های مادرزادی، عفونت‌های کلیوی، بیماری‌های التهابی کلیه، کیست‌ها و در درجه‌های پایین‌تر نارسایی کلیه به سرطان کلیه منجر شده که از دیگر علل مهم بروز بیماری کلیه به شمار می‌رود.
طهماسبی افزود: استعمال سیگار، کم تحرکی، استفاده مستمر از رژیم‌های غذایی پر نمک از علل مهم و تاثیر گذار در بروز فشار خون و در ‌‌نهایت ابتلا به بیماری کلیوی است.
وی در پایان بر لزوم پیشگیری از پیشرفت روزافزون بیماری‌های صعب العلاج کلیوی تاکید کرد و گفت: ساخت پروژه تخصصی آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی انجمن کلیوی زنجان، سدّ محکمی در مقابل افزایش بیماری‌های کلیوی است که تکمیل آن یاری مردم خیّر و مسئولان را می‌طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز