خبرگزاری کار ایران

امیر فرماندهی تیپ ۲۱۶ زنجان:

تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان ۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۲۵۹

امیر فرماندهی تیپ ۲۱۶ زنجان با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد، گفت: سهم تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان از این تعداد ۷۰۰ شهید بود.

امیر فرماندهی تیپ ۲۱۶ زنجان، گفت: ولایی بودن، خودکفایی، اصل انضباط و سادگی را از دیگر ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیر سید علی موسویان، امیر فرماندهی تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان، امروزیکشنبه(۲۴ فرودین) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از یادگارهای امام راحل است که به دستور ایشان در ۲۸ فروردین سال ۵۸ ارتش با ساز و برگ نظامی در خیابان‌ها رژه رفت.

وی، با اشاره به اینکه ۴۸ هزار شهید از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه شهادت نائل شده‌اند، خاطر نشان ساخت: تیپ ۲۱۶ رزهی زنجان نیز ۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد که ۱۶۴شهید به عنوان خط شکن در عملیات طریق القدس به شهادت رسیدند.

این مقام مسئول به اصل ۴۳ قانون اساسی و الزامات ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: بر اساس همین اصل ارتش باید مردمی باشد و مردم را پشتوانه خود قرار دهد.

وی ارتش اسلامی را یکی دیگر از موارد مطرح شده در قانون عنوان کرد و افزود: ولایی بودن، خودکفایی، اصل انضباط و سادگی را از دیگر ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

امیر تیپ ۲۱۶ رزهی زنجان به گوشه‌ای از اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح در ارتش اشاره کرد و افزود: این اقتدار در رژه نیروهای مصلح در روز ۲۹ فروردین به نمایش در می‌آید.

امیر موسویان در ادامه به برنامه‌های روز ارتش در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ویزیت رایگان مردم در بیمارستان ارتش، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از دیگر برنامه‌های این روز است.

به گفته وی همزمان با ۲۹ فروردین نیروهای مسلح تیپ ۲۱۶ رزهی زنجان در مسیر بلوار ۲۲ بهمن رژه خواهند رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز