خبرگزاری کار ایران

آغاز مسابقات ۹ گانه قرآنی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۴۶

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از آغاز مسابقات ۹ گانه قرآنی در زنجان خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز زنجانی در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

نبی‌الله رضایی، در گفت ‌و گو با خبرنگار ایلنا در زنجان اظهار داشت: مسابقات ۹ گانه قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز، اذان و مداحی با حضور دانش آموزان منتخب هر سه مقاطع تحصیلی در زنجان برگزار می‌شود.

رضایی، با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش پسران و دختران برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز زنجانی در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات ۹ گانه قرآنی از ۲۳ فروردین ماه آغاز شده است، بیان داشت: این دوره از مسابقات تا ۲۸ فروردین به پایان می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۵۰ هزار دانش‌آموزان زنجانی در مرحلهٔ شهرستانی شرکت کرده بودند، افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

رضایی با اشاره به اینکه نفرات بر‌تر رشته‌ها به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی دبیرستان‌های متوسطه دوره‌های اول و دوم و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول در استان، در بخشی از سخنان خود، یادآور شد: این ثبت نام از۳۰ فروردین‌ماه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در مدارس محل تحصیل فعلی دانش آموزان شامل پایه ششم یا سوم راهنمایی انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در پایان، با بیان اینکه این آزمون ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۳ خردادماه در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود، ادامه داد: دانش آموزان داوطلب برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای آزمون می‌توانند به دفا‌تر مدارس محل تحصیل خود مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز