خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های زنجان خبر داد:

برگزاری همایش نقش مدیران فنی در ایمنی حمل و نقل جاده ای استان

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۰۹

اولین همایش نقش مدیران فنی در ایمنی حمل ونقل جاده ای با حضور مدیران و مسئولین کشوری و استانی و همچنین انجمنهای صنفی و مدیران فنی شرکتها و موسسات حمل ونقل کالا و مسافر استان در اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان برگزار شد.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: تحقق ایمنی و ترافیک، در بررسی عوامل مهم راه، وسیله نقلیه، مهارت انسان و شرایط محیطی و جوی نهفته است و بعضا «این عوامل، علل وقوع حوادثرانندگی را مبهم و پیچیده می‌نمایند که کار‌شناس تصادفات دچار شک و تردید و سردرگمی می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، در ابتدای این همایش علی رحمتی مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان زنجان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین، نقش انسان و راننده را در حوادثرانندگی برجسته ذکر نموده و گفت: راه و وسیله نقلیه نکته اساسی است که نباید از آن غافل شد، و رفع نواقص در این مورد می‌تواند کمک زیادی به کاهش تصادفات کند و نقش راننده را پوشش دهد. و در این میان دغدغه اصلی سازمانهای متولی امر ترافیک ارائه راهکارهای ایمنی و ترافیک است.

رحمتی ادامه داد: تحقق ایمنی و ترافیک، در بررسی عوامل مهم راه، وسیله نقلیه، مهارت انسان و شرایط محیطی و جوی نهفته است و بعضا» این عوامل، علل وقوع حوادثرانندگی را مبهم و پیچیده می‌نمایند که کار‌شناس تصادفات دچار شک و تردید و سردرگمی می‌گردد.

لذا لازم است به جای نگاه ساده اندیشی، با تحقق عالمانه به تحلیل علل وقوع حوادثرانندگی پرداخته و به جهت جلوگیری از تکرار آن‌ها با استناد به وقوانین و آئین نامه‌های مرتبط به راهکارهای اجرایی و اصلاحی اندیشیده شود.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان زنجان خاطر نشان کرد:

امروزه با رشد روز افزون وسایل نقلیه در کشورهای در حال توسعه، سطح ایمنی سفر‌ها در حال کاهش بوده و آمار تصادفات و تلفات انسانی، رشد فزاینده‌ای را نشان می‌دهد.

یکی از دلایل بروز تصادفات ناگوار، نقص فنی خودروهاست که متاسفانه تصادفاتی که به علت نقص فنی در سرعت بالا رخ می‌دهد منجر به جرح و مرگ می‌شود.

این در حالی است که نقص فنی در تصادفات مشخص می‌شود، معاینه فنی می‌تواند درصد خطر پذیری در بروز تصادفات را کاهش دهد. از این رو باید اهمیت انجام معاینه فنی خودرو از سوی شهروندان درک شود.

رحمتی تصریح کرد:

هم اکنون بسیاری از خودروهای حمل ونقل عمومی از نظر فنی دچار مشکل هستند، یا به علت دستگاری، بدون تائید کارخانه سازنده دچار تغییر و نقص می‌گردند و همین عوامل باعثتشدید تصادفات می‌شود.

در این راستا به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش میزان تلفات، لزوم نظارت ویژه بر وظایف مدیران فنی شرکت‌ها و رفتار رانندگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای دو چندان می‌شود.

وی گفت: مدیران فنی شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل موظف هستند هنگامی که صورت وضعیت را امضاء می‌کنند اتوبوس را به دقت کنترل کنند چرا که در هنگامیکه تصادفاتی بر اثر نقص فنی خودرو رخ می‌دهد. مدیر فنی نیز مقصر شناخته می‌شود.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان زنجان با تاکید بر لزوم توجه رانندگان به معاینه فنی به ویژه سلامت لاستیک‌ها گفت:

در شرایط بارانی میزان اصطحکاک بر جاده کاهش می‌یابد.

متاسفانه در برخی از موارد مالکان خودرو برای اینکه به سود بیشتری برسند بدون توجه به مسائل فنی راننده را مجبور به تردد در سطح جاده‌ها می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:

امید است همایش حاضر با عنوان نقش مدیران در افزایش ایمنی ناوگان حمل و نقلی برگزار می‌گردد، بتواند حس مسئولیت پذیری و نظارت مدیران فنی شرکتهای حمل ونقل کالا و مسافر استان را بیش از پیش ارتقاء بخشد.

در پایان این همایش به سوالات حاضرین توسط مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان و همچنین جانشین ریاست پلیس راه پاسخهای لازم را ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز