خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خبرداد:

ارگ سلطانیه زنجان شاهد افزایش ماندگاری گردشگران شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۳۴۱

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بازگشایی دروازه شمالی گنبد سلطانیه بر مدت توقف گردشگران افزوده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بازگشایی دروازه شمالی «ارگ» گنبد سلطانیه موجب افزایش مدت توقف گردشگران و مسافران نوروزی در بازدید از این بنای تاریخی شده است.

یحیی رحمتی مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در زنجان اظهار داشت: شهرستان سلطانیه با وجود ارگ و بنای تاریخی گنبد سلطانیه یکی از موفق‌ترین بنا‌ها در شهرسازی است و در آن از معماری ایرانی و اسلامی الهام گرفته شده است.

رحمتی با یادآوری اینکه بازگشایی دروازه شمالی گنبد سلطانیه موجب شده است تا گردشگران و مسافران نوروزی از دیگر قسمت‌های این مجموعه تاریخی بازدید کنند، افزود: این اقدام موجب افزایش مدت توقف گردشگران در بازدید از بنای تاریخی سلطانیه شده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه افزود: مدت بازدید از مجموعه تاریخی سلطانیه در سنوات گذشته ۴۰ دقیقه بود که امسال این پروسه زمانی به سه ساعت ارتقاء یافته است.

به گفته رحمتی ورودی غربی این مجموعه تاریخی موجب می‌شد تا گردشگران و مسافران تنها از گنبد سلطانیه دیدن کنند و عظمت ارگ سلطانیه و سایت باستان‌شناسی در معرض دید قرار نمی‌گرفت.

این مقام مسئول در زنجان ادامه داد: برای استفاده از منافع اقتصادی گردشگری نیازمند افزایش مدت زمان توقف گردشگران هستیم و برنامه ریزی برای توقف هشت ساعته گردشگران در این مجموعه تاریخی ادامه دارد.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد سایت گردشگری سلطانیه باستان‌شناسی شده است و با اختصاص بودجه، ۷۰ درصد باقی مانده نیز در طی پروسه زمانی مشخص مورد باستان‌شناسی قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز