خبرگزاری کار ایران

معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان:

اتاق بازرگانی زنجان در زمره فعالترین اتاق‌های کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۶۶۲

جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان با حضور سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان برگزار شد.

ایلنا: رئیس اتاق زنجان، گفت: ‌ همایش معاونین امور بین الملل اتاق‌های سرار کشوربه ریاست اتاق زنجان برگزاری می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، در این نشست غلامحسین جمیلی رئیس اتاق زنجان ضمن تشکر از حضور عصفوری انتخاب وی را بعنوان معاونت برنامه ریزی استانداری، با توجه به سوابق اجرایی ایشان فرصت مناسبی برای زنجان دانستند که می‌تواند موجبات رشد و بابندگی اقتصادی استان را فراهم نماید.

این مقام مسئول در ادامه گزارش مبسوطی از عملکرد سال جاری و برنامه‌های آتی اتاق زنجان ارائه کردند.

به گفته ریاست اتاق زنجان با توجه به موقعیت اتاق‌های بازرگانی به واسطه جایگاه آن‌ها در اقتصاد کشور جا دارد بخشی از وظایف حاکمیتی در بعد اقتصادی به اتاقهای بازرگانی واگذار شود.

جمیلی از برگزاری همایش سرمایه گذاران خارجی در زنجان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی کشور جذب سرمایه گذار می‌تواند در توسعه اقتصادی نقش مهمی ایفا نماید، لذا اتاق زنجان در نظر دارد با برگزار این همایش و دعوت از کلیه سرمایه گذاران که در ایران به نحوی اقدام به سرمایه گذاری کرده‌اند ضمن تاکید بر امنیت سرمایه گذاری در ایران، پتانسیلهای استان را معرفی و شرایط لازم جهت جذب سرمایه گذار در استان را فراهم نماید.

از سوی دیگر رئیس اتاق زنجان از برپائی همایش رایزنان بازرگانی سفارتخانه‌های ایران در سایر کشور‌ها خبر داد و گفت: نمونه این همایش چند سال قبل توسط اتاق زنجان اجرا شد که امیدواریم این همایش نیز بتواند تاثیرات مثبتی در اقتصاد استان داشته باشد.

برگزاری همایش معاونین امور بین الملل اتاق‌های سرار کشور از دیگر برنامه‌هایی بود که ریاست اتاق زنجان از برپائی آن در سال آتی خبر داد.

تهیه پرسشنامه آثار مقابله با تحریم‌های اقتصادی و ارائه گزارش مبسوط از نحوه بازسازی و مرمت موزه اتاق زنجان همچنین گزارش ایجاد مرکز داوری و تشکیل تشکلهای اقتصادی نیز از دیگر مواردی بود که رئیس اتاق زنجان به آن اشاره نمود همچنین رئیس اتاق زنجان خواستار واریز مالیات معدن انگوران در زنجان شد.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضاء هیات نمایندگان بخش‌هایی از مشکلات مبتلا به واحدهای تولیدی را توضیح و خواستار رسیدگی به این موانع از سوی عصفوری شدند افزایش بهره وری واحدهای تولید، احصاء قوانین مخل تولید و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل این موانع، اجرای مفاد تفاهمنامه‌های اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و داشتن خروجی مناسب از مرکز خدمات سرمایه گذاری از مهم‌ترین خواسته‌های مطروحه در این جلسه بود.

عصفوری نیز بعنوان آخرین سخنران این نشست از اتاق زنجان به‌عنوان یکی از فعال‌ترین اتاق‌های کشور یاد کرد و گفت وجود ظرفیت‌های پیشرو فرصت مغتنمی برای زنجان خواهد بود تا از این رهگذر بتواند موانع و تنگناهای موجود در اقتصاد را بنحو مطلوب بازسازی و مرمت نماید.

وی ضمن تاکید بر استفاده از کلیه امکانات و زیرساخت‌ها استان موضوع محیط زیست را بسیار حائز اهمیت دانسته و تاکید کرد تمامی پیشرفت‌های بشر جهت داشتن رفاه و زندگی بهتر است و جا دارد کلیه صنایع استان به موضوع محیط زیست با دید مثبتی بنگرند.

در پایان جمیلی آمادگی اتاق زنجان را جهت خدمت به توسعه اقتصادی استان اعلام کرد و گفت: اتاق با تمامی ظرفیت آماده است تا در راه پیشبرد اهداف اقتصادی استان یاریگر دولت تدبیر و امید باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز