خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان زنجان خبرداد:

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از عملیات اجرائی سد مشمپا بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۴۶۲

نماینده مردم زنجان وطارم درمجلس شورای اسلامی گفت: این رودخانه شریان حیاتی استان زنجان است و باتکمیل سد مشمپا این منطقه بعنوان قطب اقتصادی وکشاورزی استان تبدیل خواهد شد.

ایلنا: معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: ساخت تونل‌های انحراف آب سد خاتمه یافته و قرارگاه خاتم الانبیاء به‌عنوان پیمانکار بدنه سد برنده مناقصه شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، در این باز پرویز قزلباش معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: سد مشمپا یکی از بزرگترین سدهای خاکی سنگریزه ای با هسته رسی در شمالغرب کشور محسوب می شود.

وی اعتبار سال جاری سد مشمپا را ۳۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: ساخت تونل‌های انحراف آب سد خاتمه یافته و قرارگاه خاتم الانبیاء به‌عنوان پیمانکار بدنه سد برنده مناقصه شده است.

وی این طرح رایکی از آروزهای دیرینه مردم استان زنجان اعلام کردو افزود: آب تنظیمی سد مشمپا ۴۹۳ میلیون متر مکعب، حجم مخزن سد۷۰۰ میلیون مترمکعب، ارتفاع سد از بستر رودخانه ۱۰۰ متر و هدف از اجرای این طرح تامین آب ۴۱ هزار هکتار اراضی دشت‌های رجئین در شهرستان زنجان و پاوه رود در شهرستان طارم، تامین ۳۷ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شرب و صنعت، تولید سالانه ۱۲۳.۳ گیگاوات برق و ایجاد اشتغال حدود ۳۲ هزار نفر است.

درادامه این بازدید نماینده مردم زنجان وطارم درمجلس شورای اسلامی به اهمیت رودخانه قزل اوزن اشاره کردوگفت: این رودخانه شریان حیاتی استان زنجان است و باتکمیل سد مشمپااین منطقه به‌عنوان قطب اقتصادی و کشاورزی استان تبدیل خواهد شد.

محمد اسماعیلی در جمع کارکنان و مهندسان سدمشمپا اظهار داشت: گروه سپاسد از نظر فنی مهندسی و دانش سدسازی از توان بالایی برخوردار است و امیدوارم طبق قرارداد و زمان بندی ابلاغ شده ساخت بدنه سد را به پایان برساند.

شایان ذکر است همزمان با هفته منابع طبیعی با غرس چند اصله نهال در محوطه اداری کارگاه سد مشمپا با حضور نماینده مردم زنجان وطارم علیا در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز