خبرگزاری کار ایران

یقه گیری شورایی ها از شهردار؟!

دیوار بی اعتمادی به شهرداری بالا می رود / شورا شهرداری را مکلف به ارائه لایحه می کند!

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۲۶۹

عضو شورای شهر زنجان، گفت: دوباره کاری در خصوص برنامه هایی که پیش تر توسط کارشناسان متخصص مورد ارزیابی قرار گرفته اند، صحیح نیست.

ایلنا: عضو شورای شهر زنجان گفت: شهرداری به مصوبات شورا اهمیت نمی دهد و دیوار بی اعتمادی به شهرداری در حال بالا رفتن است.

به گزارش " ایلنا " از زنجان، " سعید خدادادی " در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه پاسخ های سربالای شهرداری به مصوبات شورا، فعالیت ها را به بن بست می رساند افزود: با این روند اقدامات شورا آب در هاون کوبیدن است.

وی با اشاره به عدم ارائه پاسخ شهرداری نسبت به مکان یابی برای احداثفرهنگسرا در شهر اظهار کرد: اعضای شورا آگاهند که نمی توان فرهنگسرا را در بازده زمانی کوتاه احداثکرد اما مکان یابی آن علی رغم وجود فرصت سه ماهه برای شهرداری هنوز محقق نشده است.

رییس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به وضعیت شهرسازی زنجان ابراز کرد: متاسفانه تخصص معماری در این حوزه به نحو مطلوبی به کار گرفته نشده است.

خدادادی تصریح کرد: دوباره کاری در خصوص برنامه هایی که پیش تر توسط کارشناسان متخصص مورد ارزیابی قرار گرفته اند، صحیح نیست.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به بیانات رهبری در خصوص " اقتصاد مقاومتی " بر لزوم پیگیری منویات رهبری از سوی مردم و مسئولان تاکید کرد.

آراز ضیایی خاطر نشان کرد: شهرداری باید آسیب شناسی عملکردش را به منظور اصلاح وضع موجود در اولویت قرار دهد و علت نارضایتی مردم از وضعیت خدمات دهی را بررسی کند.

وی یادآور شد: از این پس از همه مدیران و مسولان شهر برای پاسخگویی به عملکرد خود در حوزه شهر زنجان برای حضور در جلسات شورا دعوت خواهند شد.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: روند اقدام شهرداری جهت عملی شدن مصوبات شورا باید سیستماتیک ثبت شود.

ضیایی اظهار کرد: نگاه اعضای شورا به شهرداری نگاهی مثبت است اما روند تحقق مصوبات را باید به جد پیگیری کنند.

وی درخصوص وضعیت جمعه بازار جدید نیز گفت: طی بازدید های صورت گرفته از این پروژه پیشرفت کار بسیار کند ارزیابی می شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان از عدم پاسخگویی شهرداری به نامه های شورا انتقاد کرد و افزود: برخی پاسخ ها قانع کننده نیست همچنین دلیل عدم پاسخگویی به سایر مکاتبات باید اعلام شود.

اسماعیل دویران با اشاره به تبعیض قایل شدن در پاسخگویی به مصوبات شورای شهر از سوی شهرداری ابراز کرد: برای مثال چرا برای کمک به یک مسجد شهرداری اعتبار دارد و برای دیگری نه؟!

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری در راه اندازی جمعه بازار جدید اظهار کرد: این پروژه حتی ۱۰ درصد پیشرفت ندارد چگونه مدعی هستید عملیات خاکبرداری در حال اجراست؟

وی ادامه داد: متاسفانه روند اجرای برخی پروژه های شهرداری بسیار کند است.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به ترافیک تقاطع غیر همطح سیدالشهدا(ع) گفت: اصلاح دور برگردان می تواند مشکلات مردم را در ضلع شرقی مرتفع کند.

" عباس راشاد " خواستار اصلاح متمم و اصلاحیه بودجه شد و از کمبود اعتبارات شورای اسلامی شهر انتقاد کرد.

وی افزود: علی رغم اینکه ردیف هایی از بودجه سال آتی به صورت غیرمعمول افزایش یافته است افزایش اعتبارات سال آینده شورای شهر زنجان اندک بوده و پاسخگوی نیاز نیست.

شهردار زنجان نیز در پاسخ به اعضای شورای شهر گفت: هیچ یک از نامه های شورای شهر بدون پاسخ نمانده و میزان اجرایی شدن یا نشدن مصوبات شورا به صورت مستند وجود دارد.

محسن امین ابراز کرد: ممکن است پاسخ های شهرداری برای شما قانع کننده نبوده بنابراین نمی توانید بگویید شهرداری نسبت به مکاتیات شورا بی توجه بوده است.

وی اظهار کرد: اجرای برخی مصوبات زمان بر و هزینه بر است و در بازده زمانی کوتاه امکان پذیر نیست برخی مصوبات نیز از سوی نهادهای بالادستی مورد تاییدد نبوده که اجرایی نشده است.

شهردار زنجان در خصوص پل سیدالشهداء(ع) گفت: زیر گذر این پل برای رفع مشکل مردم بازگشایی شده و هنوز همه پروژه به بهره برداری نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: برای باز کردن یا بستن معابر توسط شورای ترافیک تصمیم گیری می شود بنابراین شهرداری خودسرانه نمی تواند اقدامی کند.

امین جمعه بازار را یکی از نیازهای مهم شهروندان دانست و گفت: در این مکان که مقرر شده با سکوهای ویژه، سرویس بهداشتی و سایر امکانات راه اندازی شود حجم عملیاتی خاکی بالاست به همین دلیل سرعت پیشرفت کند است.

وی تصریح کرد: شهرداری درچارچوب نظر شورا که نماینده مردم است حرکت خواهد کرد بنابراین شهرداری اقدام فراقانونی را نمی پسندد.

شهردار زنجان تاکید کرد: در اختصاص بودجه بین بخش های مختلف براساس وظایف قانونی شهرداری عمل خواهد شد.

امین متذکر شد: متاسفانه شورای شهر شهرداری را به ارائه لایحه در موارد مختلف مکلف کرده است درحالیکه شهرداری باید براساس نیاز خود لایحه ارائه دهد و شورا می تواند برای بررسی و تصویب مطالباتش طرح ارائه کند.

وی یادآور شد: شهرداری باید سیاست گذاری برای شهر را انجام دهد و با ورود به جزئیات اجرا دامنه فعالیت شهرداری را محدود ننماید.

شهردار زنجان گفت: با هر تخلف و متخلفی در شهرداری به جد برخورد می شود.

فخرالدین رستمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با تاکید بر رعایت احترام شهروندان و تکریم ارباب رجوع در شهرداری گفت: متاسفانه برخی از شهروندان از نحوه برخورد کارکنان شهرداری در جمع آوری سد معبر ناراضی هستند که باید در چنین موارد حفظ احترام شهروند مد نظر باشد.

وی ادامه داد: هنوز مصوبات مربوط به جامعه معلولان زنجان محقق نشده است.

رستمی متذکر شد: درصورتیکه مصوبات شورا اجرایی نشود یا نارضایتی از شهروندان تشدید شود کمیسیون نظارت و پیگیری وارد عمل خواهد شد.

گفتنی است: در این جلسه در خصوص خوانا سازی تابلوهای شهری، راهنمایی مسافران نوروزی به داخل شهر و چاپ و توزیع بروشور معرفی جاذبه های گردشگری زنجان تصمیم گیری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز