خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان زنجان تاکید کرد:

ضرورت توجه جدی به ساماندهی ورودی و خروجی شهر زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۲۵۰

استاندار زنجان با تاکید بر ساماندهی ورودی های شهر زنجان، خواستار ارائه نوآوری در زیباسازی های شهری در ایام استقبال از بهار شد.

ایلنا: استاندار زنجان گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان برنامه‌های نوروزی، مردم و شهروندان آن منطقه هستند، لذا باید نوآوری‌هایی در اجرای برنامه‌ها و زیباسازی شهر‌ها وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، در دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی دو وجه دارد، اظهار داشت: وجه اول سفرهای نورورزی، مسافرتهایی است که مردم در پهنه سرزمین انجام می‌دهند و بعنوان شهروندان جمهوری اسلامی باید از بهترین خدماتی که دولت پیش بینی نموده است بهره‌مند شوند.

استاندار زنجان در ادامه افزود: وجه دوم سفرهای نوروزی، توسعه سفرهای گردشگری داخلی است که به نظر می‌رسد استان زنجان سهم مناسبی از این بخش ندارد.

مقام عالی استان گردشگری داخلی را بهترین روش برای توزیع مازاد ثروت و درآمد در جامعه عنوان نمود و گفت: برخی از مردم درآمدهای مازاد خود را در سفرهای ایام نوروز خرج می‌کنند و این زمان، فرصت مناسبی است تا سایر افراد جامعه با ارائه خدمات به مسافران نوروزی از این درآمد‌ها بهره‌مند شوند و به نوعی، توزیع مازاد ثروت در جامعه اتفاق افتد.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که استان زنجان جاذبه‌های گردشگری خوبی دارد، از اصناف و بازاریان استان خواست تا تعطیلات ایام نوروز را فرصت مناسبی جهت رونق بخشیدن به اقتصاد استان بدانند و با فعالیت خود در ایام تعطیلات نوروزی به تحرک بخشیدن به فضای شهری، جذب گردشگران و شناساندن روحیات و فرهنگ مردم استان زنجان به مسافران نوروزی کمک نمایند.

انصاری با تاکید بر ساماندهی ورودی‌های شهر زنجان، خواستار ارائه نوآوری در زیباسازی‌های شهری در ایام استقبال از بهار شد و گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان برنامه‌های نوروزی، مردم و شهروندان آن منطقه هستند، لذا باید نوآوری‌هایی در اجرای برنامه‌ها و زیباسازی شهر‌ها وجود داشته باشد.

وی در پایان به تاکیدات وزیر کشور مبنی بر تامین امنیت مسافرین نوروزی در جاده‌ها و سکونتگاه‌ها اشاره نمود و افزود: جزئیات و رئوس اقداماتی که باید در ارائه خدمات به مسافرین نوروزی از سوی دستگاههای اجرایی مورد توجه قرار گیرد در قالب دستورالعملی با ۲۱ بند از سوی وزیر کشور ابلاغ شده است و با اجرای این نکات تلاش می‌کنیم تا سال نو با کمترین حادثه، خاطرات خوشی از سفر‌ها برای شهروندان به همراه داشته باشد.

در ادامه این جلسه رحمتی مدیرکل میراثفرهنگی و گردشگری استان نیز به نامگذاری روز ۱۶ اسفند بنام روز زنجان پاک اشاره نمود و گفت: احیای تعلق خاطر انسان‌ها به محیط زندگی آن‌ها و برانگیختن حساسیت مردم به حفظ نظافت شهری از جمله اهداف این نامگذاری است.

رحمتی همچنین با اشاره به احیای میراثمعنوی جشن‌های چهارشنبه پایان سال در ۱۵ روستای استان، اظهار داشت: برای اقامت مسافران نوروزی در استان زنجان هتل‌ها برای اقامت یک شبه ۱۲۲۵ مسافر اماده شده و سایر اماکن اقامتی نیز امکان اسکان ۱۱۹۴۵ مسافر در ایام نوروز در استان زنجان را فراهم می‌کند.

وی در پایان افزود: ۳۹۳ نفر در روز نظارت و بازرسی از ارائه خدمات مناسب به مسافران توسط دستگاههای اجرایی انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز