خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر بین المللی اکولوژی انسانی در زنجان خبرداد:

استان زنجان پایلوت راه انداز " دپارتمان اکولوژی انسانی " کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۸۹

یکی از مطالبات مردم زنجان که در برنامه ریزی استراتژیک شهر زنجان مد نظر است مطالبه مردم برای تبدیل شدن شهر به شهر پاک و سبز است.

ایلنا: استاد دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر بین المللی اکولوژی انسانی گفت: استان زنجان پایلوت راه انداز «دپارتمان اکولوژی انسانی» کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، عضو شورای اسلامی شهر زنجان، گفت: یکی از مطالبات مردم زنجان که در برنامه ریزی استراتژیک شهر زنجان مد نظر است مطالبه مردم برای تبدیل شدن شهر به شهر پاک و سبز است.

منوچهر ریاحی شامگاه یکشنبه در کارگاه آموزشی ترویج اکولوژی انسانی و چرخه‌های سازگار با طبیعت در جمع تشکل‌های مردم نهاد افزود: با راه اندازی این دپارتمان برای نخستین مرتبه در کشور در استان زنجان تشکل‌های مردمی محله‌ای «سی بی‌او» ‌ها فعال می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که تشکل‌های مردم نهاد «ان جی او» ‌ها در حفاظت از محیط زیست دارند تشکل‌های محله‌ای که به صورت زنجیروار می‌توانند با هم تشکل‌های محله‌ای دنیا در ارتباط باشند در زنجان فعال خواهند شد.

این پژوهشگر بین المللی اکولوژی انسانی ابراز کرد: تشکل‌های مردمی محله‌ای در ۱۳ بخش با حضور ۱۳۰ نفر در راستای حفاظت از محیط زیست فعال می‌شوند.

ریاحی ادامه داد: برنامه‌های دپارتمان اکولوژی انسانی استان زنجان حرکت در راستای مصوبلت اجلاس‌های «سران زمین» ویژه اعضای دپارتمان شامل دانشجئویان، دانشگاه‌ها، مراکز آکادمیک، اساتید و اعضای تشکل‌های مردم نهاد در مسیر توسعه پایدار انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این دپارتمان فعالیت‌های اکولوژی انسانی در کشور آغاز می‌شود.

این استاد دانشگاه برگزاری کارگاه‌های تخصصی، همایش‌های تخصصی و پژوهش‌های علمی کاربردی را از برنامه‌های آتی این دپارتمان برشمرد.

ریاحی ابراز کرد: ترویج فعالیت‌های دپارتمان اکولوژی انسانی استان زنجان نیازمند همکاری و حمایت دولت، شهرداری، دانشگاه‌ها، مردم عادی و تشکل‌های مردمی محله‌ای است.

وی تصریح کرد: فعال شدن تشکل‌های مردم نهاد پس از سال‌ها خلا فعالیتی امیدوار کننده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان عزم راسخی برای حفظ محیط زیست دارد گفت: شورای چهارم شهر زنجان در راستای تقویت فعالیت هیا زیست محیطی کمیته عمران و محیط زیست را تشکیل داده است.

سعید امیدی اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم زنجان که در برنامه ریزی استراتژیک شهر زنجان مد نظر است مطالبه مردم برای تبدیل شدن شهر به شهر پاک و سبز است.

وی یادآور شد: خوشبختانه شهر زنجان با شهر پاک فاصله چندانی ندارد و مشارکت مردم در حفظ محیط زیست مناسب است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر توجه به اکولوژی انسانی تصریح کرد: اکولوژی انسانی توسعه پایدار را در بردارد.

امیدی یادآور شد: ایجاد کارخانه بازیافت از تکالیف شهرداری زنجان است که با توجه به اولویت دار بودن آن برای شورای چهارم شهر فراخوان جذب سرمایه گذار آن منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز