خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی استان زنجان تاکید کرد:

ضرورت تسریع تکمیل پروژه‌های نیمه تمام صنعتی گردشگری شهرستان ایجرود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۱۳۹

ضرورت تسریع تکمیل پروژه‌های نیمه تمام صنعتی گردشگری شهرستان ایجرود موجب تسریع در توسعه آن می‌شود.

عضو شورای اسلامی استان زنجان گفت: ضرورت تسریع تکمیل پروژه‌های نیمه تمام صنعتی گردشگری شهرستان ایجرود موجب تسریع در توسعه آن می‌شود.
به گزارش ایلنا از زنجان، فرهاد امینی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری بسیار در شهرستان ایجرود افزود: اگر پتانسیل‌های این شهرستان شناسایی و مورد بهره برداری بهینه قرار بگیرد رونق اقتصادی بوجود می‌آید.
وی خاطر نشان کرد: علی رغم کم جمعیت بودن و نبود واحدهای تولیدی در شهرستان ایجرود با تلاش نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پروژه‌های سیمان خمسه، پتروشیمی، کارخانه فولاد و نیز شبکه آبیاری سد گلابر در ایجرود در دست اجراست.
عضو شورای اسلامی شهرستان ایجرود ابراز کزد: متاسفانه پروژه‌هایی همچون پتروشیمی، سیمان خمسه سال هاست نیمه تمام مانده‌اند در حالیکه با بهره برداری از این طرح‌ها مشکل بیکاری جوانان شهرستان مرتفع می‌شود.
امینی اظهار کرد: متاسفانه اکثر جوانان شهرستان ایجرود در واحدهای نانوایی تهران مشغول به کار هستند.
وی یادآور شد: با بهره برداری از شبکه آبیاری سد گلابر کشاورزی نیز در این منطقه رونق می‌گیرد.
عضو شورای روستای گلابر در ادامه با اشاره به نیمه تمام ماندن طرح گردشگری این روستا گفت: روستای گلابر که روستایی تاریخی و گردشگری است قرار بود به عنوان منطقه نمونه گردشگری مورد توجه واقع شود بنابراین در دولت دهم ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح گردشگری در این روستا هزینه شد اما متاسفانه نیمه تمام ماند.
امینی افزود: نیمه تمام‌‌ رها کردن پروژه گردشگری این روستا موجب خسارت دیدن بخش‌هایی از پروژه و بلا استفاده ماندن آن شده است.
وی ادامه داد: روستای گلابر دارای ۷۰۰ خانوار و بیش از دو هزار نفر جمعیت است و از امکاناتی همچون آب، برق، گاز، خانه بهداشت و مدارس ابتدایی و راهنمایی برخوردار است.
عضو شورای اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز هزارن نفر برای بازدید آثار تاریخی و طبیعت وارد روستای گلابر می‌شوند باید همه نهاد‌ها در راستای ارتقا زیرساخت‌های جذب گردشگر در این روستا تلاش کنند.
امینی مسجد چل ژله «قیرخ ایاق» مربوط به دوره ساسانیان، حمام تاریخی، تپه‌ها و کوه‌ها و جنگل چشم نواز را از جاذبه‌های گردشگری روستای گلابر برشمرد.
وی همچنین با اشاره به جایگاه شورا‌ها در جامعه گفت: متاسفانه شورا‌ها هنوز به جایگاهی که در قانون به آن تصریح شده دست نیافته‌اند.
عضو شورای اسلامی استان زنجان اظهار کرد: جایگاه شورا‌ها برای مردم که در انتخاب آن‌ها دخیل بوده‌اند پررنگ‌تر از جایگاه آن‌ها در بین نهادهای دولتی است.
امینی عدم اشرافیت اعضای شوراهای اسلامی به جایگاه و وظایف خود و نیز یکدست نبودن این اعضا را دلیل تضعیف جایگاه شورا‌ها دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز