خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

استان زنجان در بین استان‌های کشور شاهد افزایش صادرات بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۳۰

علی رغم کاهش ۶/۵ درصدی میزان صادرات کشور در ده ماهه سال جاری، صادرات استان زنجان ۱ درصد رشد داشته است.

استاندار زنجان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با بیان این مطلب که اقلام صادراتی استان تاثیرپذیری کمتری از تحریم‌های جهانی داشته است اظهار داشت: علی رغم کاهش ۶/۵ درصدی میزان صادرات کشور در ده ماهه سال جاری، صادرات استان زنجان ۱ درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با بیان این مطلب که اقلام صادراتی استان تاثیرپذیری کمتری از تحریم‌های جهانی داشته است اظهار داشت: علی رغم کاهش ۶/۵ درصدی میزان صادرات کشور در ده ماهه سال جاری، صادرات استان زنجان ۱ درصد رشد داشته است که یکی از علل اصلی این رشد را می‌توان در صادرات اقلام به کشورهای همسایه دانست که همکاری کمتری با تحریم‌ها دارند.
استاندار زنجان با تاکید بر تقویت گمرک استان از نظر تاسیسات، نیروی انسانی متخصص و امکانات رفاهی تصریح داشت: با توجه به گشایش فضای اقتصادی کشور در سال آینده، چنانچه گمرک استان روند تسهیل تشریفات واردات و صادرات خود را ادامه دهد، می‌تواند در تحقق اهداف صادراتی و نیز رفع مشکلات واردات مواد اولیه مراکز تولیدی استان گامهای موثری بردارد.
انصاری با اشاره به اهمیت توجه به آمار صادرات خدمات فنی و مهندسی استان گفت: باید در ارائه میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی سرفصل جدیدی در استان گشوده شود و لازم است این صادرات از سوی بانک توسعه صادرات استان مورد حمایت قرار گیرد.
مقام عالی استان به عدم فعالیت بانک صادرات - واردات موسوم به(بانک EXIM) در کشور اشاره و اظهار داشت: بانک توسعه صادرات می‌تواند با کمک به سرمایه در گردش شرکتهای داخلی در زمان تنظیم قراردادهای صادراتی و نیز تامین تسهیلات مورد نیاز خریداران خارجی، امکان جلب مشتریان خارجی در خرید محصولات ایرانی و افزایش صادرات کشور را فراهم نماید.
در ادامه این جلسه برکابیان مدیرکل گمرک استان نیز گزارشی از میزان تراز تجاری استان در ۱۱ ماهه سالجاری ارائه نمود و گفت: استان زنجان با صادر نمودن ۱۳۲۷۷۶ تن اقلام صادراتی به ارزش حدود ۲۴۰ میلیون دلاری، از نظر ارزش به میزان ۱ درصد و از نظر وزنی ۱۱ درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه سال جاری ۷۱۸۸۴ تن کالا نیز به ارزش ۲۰۶ میلیون دلار به استان زنجان وارد شده است که از نظر ارزش به میزان ۶ درصد و از نظر وزنی ۸۹درصد رشد را نشان می‌دهد مدیرکل گمرک استان افزود: سهم صادرات استان نسبت به کل کشور از نظر ارزش۰/۹۴ درصد و از نظر وزنی ۲ درصد کل صادرات کشور را شامل می‌شود و گمرک استان زنجان نیز در بین ۱۲۸ گمرک کشور رتبه ۲۳ را داراست.
وی در پایان مهم‌ترین اقلام صادراتی استان را شمش روی و شمش برنج عنوان نمود که به کشورهایی از جمله عراق صادر می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز