خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

برای اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام تقریبا ۱۴ سال زمان لازم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۶

استاندار زنجان با اشاره به جمع مبالغ پرداختی یارانه‌‌ها در طی ۳۵ مرحله پرداختی در استان زنجان، گفت: این مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان بیشتر از بودجه استان زنجان بوده است.

استاندار زنجان با اشاره به جمع مبالغ پرداختی یارانه‌‌ها در طی ۳۵ مرحله پرداختی در استان زنجان، گفت: این مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان بیشتر از بودجه استان زنجان بوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، شامگاه دیروز در چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه ومطبوعات استان زنجان، با اشاره به برگزاری مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت اظهار کرد: ضروری است اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد.
استاندار زنجان، با بیان اینکه آغاز مرحله هدفمندی یارانه‌ها نیازمند اطلاع رسانی مناسب به مردم است، تصریح کرد: طبیعی است که مردم نگران برخی مسائل باشند، اما باید با اطلاع رسانی درست مردم را برای اجرای مناسب این مرحله از هدفمندی یارانه‌ها مشتاق کرد.
انصاری، در ادامه با بیان اینکه مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها با مشکلاتی مواجه بود، افزود: متاسفانه این مرحله به درستی انجام نشد و در مرحله دوم قرار است اشکالات مردم نخست نیز حل شود.
این مقام مسئول در استان، از ادامه پرداخت‌های نقدی در مرحله دوم خبر داد و افزود: این میزان کاهش یا افزایشی نخواهد داشت و در عوض خدمات سیستم سلامت به نحو مطلوبی ارتقا می‌یابد.
استاندار زنجان جمع مبالغ پرداختی یارانه‌‌ها را طی ۳۵ مرحله در استان زنجان یک هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان بیشتر از بودجه استان زنجان بوده است.
وی با اشاره به تصویب بودجه سال آینده کشور در مجلس تصریح کرد: خود بودجه و ضوابط اجرایی آن به محض ابلاغ برنامه‌ ریزی و به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌‌شود.
وی از جذب سرمایه گذاری‌های دولتی در استان زنجان خبر داد و افزود: جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده و به زودی خبرهای این مذاکرات و گفت‌و‌گو‌ها ارائه می‌شود.
استاندار زنجان، یکی دیگر از دغدغه‌های خود را توجه به عمران شهری عنوان کرد و افزود: تغییر چهره شهرهای استان با استفاده از منابع شهرداری و دولتی به دلیل محدودیت‌های موجود غیر ممکن است.
نماینده عالی دولت در استان زنجان جمع اعتبارات شهرداری‌های استان زنجان را حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ قابل توجهی برای تغییر چهره شهرهای استان نیست.
انصاری با اشاره به ضرورت عملیاتی کردن طرح سبزه‌میدان در زنجان برای توسعه مورد نظر در این شهر ابراز داشت: در این راستا اقداماتی برای جذب سرمایه‌های خارج از استان در پروژه‌های عمرانی شهری انجام شده است.
وی ادامه داد: موفقیت در جذب سرمایه برای عمران شهری فقدان به وجود آمده در بخش مسکن مهر را در بخش اشتغال جبران می‌کند.
مقام عالی دولت در استان، با گریزی به پروژه‌های نیمه تمام تعداد پروژه‌های نیمه تمام استان زنجان را یک هزار و ۵۰۰ پروژه دانست و گفت: برای اتمام احداثاین پروژه‌ها تقریبا ۱۴ سال زمان نیاز است.
استاندار زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند، بیان داشت: چرا که اغلب آن‌ها با این روند اجرایی توجیه خود را از دست داده‌اند یا می‌دهند.
انصاری در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه پیش ‌بینی ‌های مطلوبی در خصوص تنظیم بازار شب عید در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد.
وی به برگزاری نمایشگاه ‌های بهاره این ایام اشاره کردو بیان داشت: در این زمینه جلسات مختلفی برگزار شده است و جای نگرانی وجود ندارد.
این مسئول با اشاره به واگذاری سهم شرکت ملی پتروشیمی به بانک صادرات ابراز داشت: در حال حاضر ۱۶.۵ درصد از سهام این شرکت متعلق به بانک صادرات، ۱۰ درصد متعلق به بخش خصوصی، ۱۲ درصد متعلق به تعاونی مسکن سپاه، و ۶۰ درصد باقیمانده متعلق به مردم عادی است.
انصاری بر ضرورت حل مشکلات این پروژه تاکید کرد و افزود: باید به نحو مطلوبی در این زمینه اقدام شود.
استاندار زنجان، در پایان، این نشست خبری در پاسخ به سئوالی در مورد مشکلات مطبوعات استان گفت: در این مورد به ویژه بدهکاری دستگاه‌‌های اجرایی به مطبوعات گزارشی به استانداری نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز