خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار زنجان:

عملکرد شوراها بر ارتقا جایگاه آن‌ها تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۱۹

عملکرد شورا‌ها بر ارتقا جایگاه آن‌ها تاثیر گذار است بنابراین شورا‌ها باید با تقویت فعالیت‌های خود جایگاه‌شان را ارتقا بخشند.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت ارتقا جایگاه شورا‌ها گفت: عملکرد شورا‌ها بر ارتقا جایگاه آن‌ها تاثیر گذار است بنابراین شورا‌ها باید با تقویت فعالیت‌های خود جایگاه‌شان را ارتقا بخشند.
به گزارش ایلنا از زنجان، جواد رحمتی، در جمع اعضای شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شورا‌ها در دوره گذار هستند افزود: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید دامنه اختیارات و فعالیت‌های شورا‌ها که طی سال‌های اخیر محدود شده بود افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد: علی رغم مزایای بیشمار واگذاری اختیارات منطقه‌ای به نمایندگان مردم متاسفانه برخی از افزایش اختیارات شورا‌ها نگرانند و از «فدراته» شدن در هراس هستند.
معاون عمرانی استاندار زنجان ابراز کرد: در کشورهای توسعه یافته برای بسیاری از امور محلی زیر نظر شورا‌ها تصمیم گیری و برنامه‌ها اجرایی می‌شوند.
رحمتی تصریح کرد: واگذاری امور به مردم امنیت را نیز اتقویت می‌کنند بنابراین باید اختیارات بیشتری به شورا‌ها واگذار شود.
رحمتی تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید با شناخت موقعیت و جایگاه خود بر مواضع خود در جهت توسعه استان پافشاری کنند و در صورت نیاز پیشنهادات خود ر ا برای بهبود قوانین از طریق شورای عالی استان‌ها به صورت لایحه به مجلس ارائه دهند.
وی تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید با دفاع از حقوق مردم عدالت در توزیع امکانات و توسعه متوازن را با قدرت مطالبه کنند.
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به محدودیت منابع مالی تصریح کرد: امروز اولویت بندی پروژه‌ها از مهم‌ترین وظایف مسئولان است.
رحمتی درخصوص نحوه حمایت از شورای استان نیز گفت: در پی یافتن روشی برای تامین منابع مالی شورا‌ها هستیم.
معاون عمرانی استاندار زنجان ضمن ابراز تاسف از الگوهای نامتوازن ساخت و ساز گفت: متاسفانه هنوز الگوی مناسبی از ساخت و ساز در استان نداریم.
رحمتی اظهار کرد: علی رغم اینکه قوانین و استانداردهای مناسب در کتب درسی و متون علمی وجود دارد اما این قوانین در ساخت و ساز‌ها به کار گرفته نمی‌شود.
وی ابراز کرد: متاسفانه حتی دولت نیز در ساختمان‌های دولتی از الگوهای مناسب استفاده نکرده بنابراین نمی‌توان رعایت قوانین و الگوهای ساخت و ساز را ترویج داد.
معاون عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد: دولت باید برای الگو سازی در ساخت و ساز سرمایه گذاری کند تا شیوه صحیح آن ترویج شود.
رحمتی در پایان نقش رسانه ملی را در ارائه الگوهای مناسب زندگی در همه ابعاد مهم دانست و گفت: رسانه ملی در شناخت اولویت‌ها برای ترویج آموزش بین مردم دچار مشکل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز