خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد:

بهار موسیقی ایران آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۱۷

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمرکز زدائی برنامه‌های موسیقی از تهران به استان‌ها از برنامه‌های وزارت فرهنگ وارشاد است.

ایلنا: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم ظرفیت استان زنجان تبدیل به فرصت شده و موسیقی استان آن چنان که شایسته است، معرفی شود.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از زنجان، " پیروز ارجمند ", شامگاه پنج شنبه(۱۷بهمن) در جمع خبرنگاران استان زنجان, گفت: استان زنجان دارای ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه موسیقی است که باید به این امر توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان زنجان به نحو مطلوبی برگزار شده است، تصریح کرد: گروه‌های مختلف در این جشنواره حضور مطلوبی داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه موسیقی استان زنجان, به دلیل قرار گرفتن در بین فرهنگ‌های مختلف استان‌های همجوار مورد توجه جدی قرار نگرفته است، تصریح کرد: این امر موجب شده تا موسیقی استان زنجان به نحو مطلوبی نتواند ظرفیت‌های خود را نشان دهد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در این جشنواره نسل پیشکسوتان در کنار جوانان قرار گرفته‌اند، بیان داشت: این موضوع از نقاط مثبت این جشنواره محسوب می‌شود.

" ارجمند " با اشاره به اینکه این امر نویده دهنده ارتباط خوب گروه‌های موسیقی جوان و پیشکسوت است، ابراز داشت: امیدواریم این جشنواره در شناسایی ظرفیت‌های مطلوب استان زنجان در حوزه هنر موسیقی نقش خود را ایفا کرده باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل جایگاه استان، زنجان در گذر چند فرهنگی موسیقیایی قرار گرفته است، ادامه داد: ‌ این امر موجب شده تا این استان همانند استان‌هایی نظیر کرمان، یزد و فارس یک نوع موسیقی نداشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشتر هنرمندان آذری حاضر در تهران از استان زنجان برخاسته‌اند، افزود: امیدواریم ظرفیت استان زنجان تبدیل به فرصت شده و موسیقی استان آنچنان که شایسته است، معرفی شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکز زدائی برنامه‌های موسیقی را از تهران به استان‌ها از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: حمایت از جشنواره‌های گروه‌نوازی و سنتی از برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

" پیروز " بر ضرورت اعتماد سازی متقابل بین هنرمندان و فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و افزود: چنین اعتماد سازی موجب ایجاد امید و نشاط و سرزندگی موسیقی ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه تعامل با سایر کشورهای جهان از برنامه‌های این اداره کل است، بیان داشت: بهار موسیقی ایران آغاز شده است که امیدواریم به نحو مطلوبی ادامه یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جامعه جوان و تنوع طلب بودن جوانان خاطرنشان کرد: ‌ بسیاری از جوانان به چندین نوع موسیقی علاقه‌مند هستند که باید زمینه حضور این افراد در عرصه موسیقی فراهم شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بر ضرورت رفع کدورت‌ها و سوء تعابیر در خصوص قبضه کردن عرصه موسیقی توسط پیشکسوتان تاکید کرد و افزود: باید نسل جوان را در کنار پیشکسوتان به نحو مطلوبی هدایت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز