خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در زنجان:

موسیقی استان زنجان به خوبی در سطح کشور معرفی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۵۶

با حضور مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان, آیین مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی گروه نوازی استان زنجان برگزار شد.

ایلنا: مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان, در آیین مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی گروه نوازی در استان زنجان, گفت: متاسفانه موسیقی استان زنجان به خوبی در سطح کشور معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از زنجان, " پیروز ارجمند ", شامگاه پنج شنبه(۱۷بهمن) با اشاره به گونه های موسیقی ایران در استانهای مختلف, گفت: متاسفانه موسیقی استان زنجان, در سطح کشور به خوبی معرفی نشده است واین عامل موجب رخوت هنرمندان و هنر موسیقی در این استان شده است.

" ارجمند " با بیان اینکه, موسیقی استان زنجان, به دلیل همجواری با استان‌های مختلف البرز نشین و زاگرس نشین به خوبی به جامعه معرفی نشده است, اظهار داشت: استان زنجان, در حوزه موسیقی قدرتمند است.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی, فرهنگ را دارای پیچیدگیهای خاص خود دانست وافزود: موسیقی استان زنجان ادامه موسیقی آذربایجان است که با دور شدن از مرکز آذربایجان به سمت موسیقی استانهای مرکزی حرکت می کند.

" ارجمند " در ادامه تاسیس دانشکده های هنر موسیقی در مراکز علمی دانشگاهی استان زنجان را ضروری دانست وخاطر نشان شد: امید است استان زنجان بتواند درآینده با ارتقاء هنر موسیقی خود در جشنواره های ملی وبین المللی شاهد موفقیت ها باشد.

وی همچنین سال آینده را به عنوان سال آرام برای برگزاری واجرای جشنواره ها وکنسرتها در حوزه های هنری از جمله موسیقی عنوان کرد و یاد آور شد: موسیقی استانها در سالهای گذشته کمتر مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه چند فرهنگی موجب شده تا هنر زنجانی‌ها در موسیقی به نحو مطلوبی در کشور ارائه نشود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مطلوب زنجان در حوزه موسیقی، هنوز این استان جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده است.

مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال آینده، سال آرامی برای برگزارکنندگان کنسرت و جشنواره گروه های موسیقی درایران خواهد بود.

" ارجمند " در پایان بیان داشت: امیدواریم در سال‌های بعدی موسیقی فجر و استانی موجب گسترش فعالیت‌های موسیقی استان‌ها شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز