خبرگزاری کار ایران

نماینده اتاق بازرگانی استان زنجان:

زنجان جزو استان‌های صادرات محور کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۹۹

نماینده اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به رتبه نهم استان زنجان در صادرات در سال ۹۰ گفت: زنجان جزو استانهای صادرات محور کشور است.

زنجان: نماینده اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: در عرصه جهانی واحدهای تولیدی باید با وحدهای مشابه خارجی رقابت کنند و کندی کار در گمرک برابر با هزینه برای این واحدهاست.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، محسن عطائیان شامگاه دیروز(۶ بهمن) در جلسه تودیع و معارفه رئیس گمرک استان زنجان به ارائه آماری از تجار و فعالان اقتصادی استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیتهای تجاری در ‌‌نهایت به گمرک منتهی می‌شود و همین مساله حضور گمرک مجهز و فعال در استان را می‌طلبد.

وی به ابتکار اتاق بازرگانی زنجان در ایجاد کمیته پیگیری مسائل و مشکلات بانکی واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: این جلسات در راستای حل مشکلان واحدهای تولیدی است.

به گفه عطائیان تشکیل این جلسات منجر به حل ۶۴ درصد مشکلات بانکی، ۲۴ درصد نقدینگی، ۵ درصد مسائل مالیاتی و سه درصد سایر مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی شده است.

وی به مشکلات گمرک بسیاری از واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و با یادآوری اینکه استان زنجان در سال ۹۰ موفق به کسب رتبه نهم کشوری در مقوله صادرات شده است ادامه داد: همین مسال بیانگر صادرات محور بودن استان زنجان در بین سایر استان‌هاست.

در ادامه دبیر انجمن صنایع سرب و روی ایران نیز در سخننی با تاکید به فعالیت بیش از پیش گمرک گفت: در عرصه جهانی واحدهای تولیدی باید با وحدهای مشابه خارجی رقابت کنند و کندی کار در گمرک برابر با هزینه برای این واحدهاست.

مرادلو صادرات را یکی از ارکان مهم و اساسی تولید ثروت و ایجاد امنیت در جوامع اعلام کرد و افزود: برای موفقیت کشور ایران باید فرا‌تر از مرز‌ها حرکت کرد.

به گفته وی دولت نیز در برخی مسائل از صادرکنندگان و واحدهای تولیدی حمایت کند چرا که این واحد‌ها در تبدیل ارز با مشکلات عدیده‌ای واجه می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز