خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و امور بین المللی گمرک جمهور اسلامی ایران در زنجان:

کمیته هم‌اندیشی در گمرگ جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۹۷

معاون برنامه ریزی و امور بین المللی گمرک جمهور اسلامی ایران با اشاره به برخی از مشکلات پیش رو در گمرک از راه اندازی کمیته هم اندیشی در این نهاد خبر داد.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و امور بین المللی گمرک جمهور اسلامی ایران گفت: در استان زنجان تا پایان سال ۹۱ بیش از ۳۰۰ ردیف ترانزیت و تا ۹ ماهه سال جاری ۲۴۱ ردیف ترانزیت در استان زنجان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن بقایی شامگاه دیروز(۶ بهمن) در مراسم تودیع و معارفه رئیس گمرک استان زنجان با ارائه تعریفی از گمرک اظهار داشت: گمرک یک سازمان حاکمیتی است که مجری قوانین و مقرارتی است که به آن ابلاغ می‌شود و باید این قوانین را رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه در فرایند کاری، گمرک با ۴۳ سازمان و نهاد دولتی و غیردولتی همکاری می‌کند ادامه داد: از این تعداد ۲۲ سازمان ارتباط بیشتر و هشت ارگان ارتباط تنگاتنگی با گمرک جمهوری اسلامی ایران دارد.

این مقام مسئول به رتبه نهم استان زنجان در بخش صادرات در سال ۹۰ اشاره کرد و ابراز امیواری کرد: می‌توان با شناسایی واحدهای تولیدی این رتبه را حفظ و یا ارتقاء داد.

بقایی از راه اندازی کمیته هم اندیشی گمرک در کشور خبر داد و افزود: این جلسات می‌تواند با حضور فعالان عرصه‌های تولیدی تشکیل شود.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور بین المللی گمرک کشور استان زنجان ۹ انبار اختصاصی دارد و باید فضا برای ارتقاء کاری گمرک در استان فراهم شود.

این مقام مسئول مدت زمان برای ترخیص کالا در بحثصادرات در کشور از گمرک را ۲۳ روز و در بخش واردات ۳۲ روز اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: کشور ایران در سال ۸۴ جزء پنج کشور بر‌تر جهان در گمرک بود و این درحالی است که وضعیت مطلوبی در بحثگمرک در کشور حاکم نیست.

بقایی بر کاهش پروسه عملیات گمرک در بحثصادرات و واردات تاکید کرد و افزود: این مساله در قالب طرحی برای دریافت اظهار نامه فعالان اقتصادی به صورت شبانه روزی در گمرک تهران به صورت پایلوت عملیاتی شده است.

وی خواستار تسهیل در انجام کارهای گمرکی در کشور و استان شد و افزود: در استان زنجان تا پایان سال ۹۱ بیش از ۳۰۰ ردیف ترانزدیت و تا ۹ ماهه سال جاری ۲۴۱ ردیف ترانزیت در استان زنجان ثبت شده است.

به گفته بقایی در بخش کارنه تیر هم در سال ۹۱ بیش از یکهزار ردیف و در سال جاری ۲ هزار و ۳۹۴ ردیف با افزایش صددرصدی ثبت شده است.

در پایان از خدمات موسی محمدی رئیس اسبق گمرک استان زنجان تقدیر و احمد برکابیان به عنوان رئیس گمرک استان زنجان منصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز