خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان خبرداد:

افزایش ۹۵ درصدی کمک‌های خیرین و نیکوکاران در بحثازدواج

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۵۰

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با اشاره به افزایش ۹۵ درصدی کمک‌های خیرین و نیکوکاران در بحثازدواج، از اهدای ۵۷۶ کمک هزینه به مددجویان این نهاد خبر داد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان گفت: خوشبختانه میزان مشارکت خیرین در امر ازدواج مددجویی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، کمال حسنی اظهار کرد: تحکیم بنیان خانواده با ارائه تسهیلات ازدواج به فرزندان جوان زیر پوشش کمیته امداد از جمله حمایت‌هایی است که کمیته امداد به منظور ترویج فرهنگ ازدواج در بین جامعه هدف انجام می‌دهد.

وی با ارائه گزارشی از تعداد مددجویانی که با حمایت‌های کمیته امداد زمینه ازدواج آن‌ها فراهم شده و راهی خانه بخت شده‌اند، اذعان داشت: طی سال جاری نیز با هزینه ۷ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال زمینه ازدواج ۹۷۵ زوج شامل ازدواج مجدد بانوان و جوانان خانواده‌های نیازمند فراهم شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ۴ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال از میزان اعتبار اعلام شده از محل کمک‌های خیرین و نیکوکاران تامین شده است، اضافه کرد: خوشبختانه میزان مشارکت خیرین در امر ازدواج مددجویی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۵ درصد افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳۷ زوج جوان نیز در نوبت دریافت خدمات در بحثکمک هزینه ازدواج هستند، بیان داشت: امیدواریم همچون گذشته با همکاری و همراهی خیرین زمینه ازدواج این تعداد مددجو نیز فراهم شود.

وی در ادامه تعداد دختران بازمانده از ازدواج زیر پوشش این نهاد را ۴ هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرد و گفت: این مددجویان در مقطع سنی بالای ۲۵ سال بوده و بیش از ۲ هزار و ۱۳۰ نفر از آن‌ها در روستا‌ها ساکن هستند.

حسنی در پایان به برنامه‌های کمیته امداد استان در جهت کاهش تجردگرایی و گسترش فرهنگ ازدواج نیز با اجرای برنامه‌های آموزشی در این زمینه اشاره داشت و تصریح کرد: این نهاد در راستای گسترش این سنت حسنه علاوه بر ارائه حمایت‌های مالی با همکاری نهادهای فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خود را به گروه هدف ارائه می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز