خبرگزاری کار ایران

با محوریت امام زمان(عج) صورت گرفت:

تولید قطعه موسیقی " جان جهان " به همت گروه کُر حوزه هنری استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۹۹

قطعه موسیقی " جان جهان " با موضوع امام زمان(عج) به همت گروه کُر حوزه هنری تولید شد.

زنجان: آهنگساز قطعه موسیقی «جان جهان» گفت: قطعه موسیقی «جان جهان» در چهارچوب موسیقی پاپ سنتی ساخته شده و در آن از ویولون، تار و زیر صداهایی که در موسیقی سنتی استفاده می‌شود به کار گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سعید قاصدی، آهنگساز قطعه موسیقی «جان جهان» امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: این قطعه موسیقی با محوریت امام زمان(عج) تولید شده و دومین پروژه گروه کُر حوزه هنری استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه پروژه اول این گروه، قطعه موسیقی «همای رحمت» بوده که در مدح حضرت علی(ع) ساخته شده است، افزود: قطعه موسیقی «جان جهان» در آواز بیات اصفهان و شور کلاسیک ساخته شده است.

این هنرمند زنجانی با بیان اینکه این قطعه موسیقی کاملا متفاوت‌تر از موسیقی «همای رحمت» تولید شده است، ابراز کرد: قطعه موسیقی «جان جهان» در چارچوب موسیقی پاپ سنتی ساخته شده و در آن از ویولون، تار و زیر صداهایی که در موسیقی سنتی استفاده می‌شود به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه شعر به کار رفته در این قطعه موسیقی یکی از غزلیات امام خمینی(ره) است، ادامه داد: این اثر هنری در کمتر از دو ماه به همت گروه کُر حوزه هنری استان زنجان به سرپرستی علی اصغر قربانلو تولید شده است.

قاصدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خلق اثر هنری با رویکرد مفاهیم عاشورایی یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل این گروه است، بیان کرد: این گروه با هدف تولید اثر فاخر هنری و مذهبی برای ۱۴ معصوم(ع) تشکیل شده است که تا کنون دو قطعه موسیقی به همت ایین گروه تولید شده و قطعه سوم نیز همزمان با ایام فاطمیه(س) امسال آماده می‌شود.

به گفته وی سیاست کاری این گروه انتخاب اشعار نغز و فاخر از بزرگان و عرفای کشور در خصوص هر یک از ائمه معصومین(ع) و آهنگسازی و تولید قطعات موسیقی فاخر برای این بزرگواران است.

گفتنی است سعید قاصدی فعالیت در عرصه موسیقی را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده و از سال ۱۳۸۵ به طور حرفه‌ای در امر نوازندگی مشغول است.

وی در حال حاضر در زمینه آهنگسازی، تنظیم و اپراتوری صدا و استودیوی آهنگسازی و تنظیم موسیقیایی فعالیت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز