خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان هشدارداد:

افزایش بیماری‌های کلیوی، توجه به امر سلامت را گوشزد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۲۹

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان از روند رو به رشد بیماری های کلیوی در کشور خبر داد و گفت: افزایش ۱۰،۱۵ و ۲۰ درصدی بیماران کلیوی به ترتیب در سال های ۹۰،۹۱ و ۹۲ از ناحیه دیابت، فشارخون و سایر عوامل آسیب رسان، توجه مردم و مسئولان به امر سلامت را گوشزد می کند.

زنجان: مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: پروژه آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی انجمن کلیوی زنجان تا پایان سالجاری به مناسبت روز جهانی کلیه، در صورت مناسب بودن شرایط جوی و تداوم و تامین کمک‌های مردمی، این پروژه افتتاح و دفتر انجمن کلیوی زنجان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اززنجان: محمدرضا طهماسبی امروز با اعلام این خبر، با اشاره به اینکه استان زنجان نیز از روند رو به رشد بیماری‌های کلیوی مستثنی نیست افزود: فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در جلوگیری از ورود اغلب بیماران به چرخه دیالیز چشم گیر بوده و این انجمن با گسترش برنامه‌های آموزشی و پیشگیری در کاهش بیماری در منطقه، نسبت به آمار کشوری موفق عمل کرده است.

وی تعداد بیماران کلیوی استان زنجان را ۱۱۷۸ نفر برشمرد و تاکید کرد: ۲۷۰ نفر بیمار دیالیزی در ۶ مرکز استان زنجان تحت دیالیز هستند.

طهماسبی یادآور شد: در حال حاضر ۵۷۳ بیمار پیوند کلیه و ۳۳۵ بیمار مراقبتی در استان زنجان وجود دارد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، شناخت و آگاهی مردم از عوارض و خطرات بیماری‌های کلیوی را در پیشگیری از این بیماری‌ها، موثر دانست و ادامه داد: مردم از طریق پایگاه‌های اطلاع رسانی انجمن کلیوی زنجان و مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان، علائم و نشانه‌های اولیه بیماری را بشناسند و هر سال یک بار با آزمایش ساده از سلامتی کلیه‌های خود مطلع شوند.

وی به مراقبت از کلیه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: شناخت عوامل و پیشگیری از آن به درستی در ذهن مردم جا نیفتاده و انجمن کلیوی زنجان تلاش دارد تا در زمینه پیشگیری و آگاهی دهی به مردم، عملکرد خوبی را ارائه دهد.

طهماسبی با اشاره به اینکه عامه مردم به سلامت خود اهمیت نمی‌دهند و به علائم و نشانه‌های اولیه بیماری و نحوه پیشگیری از آن‌ها آشنا نیستند تاکید کرد: دولت هر ساله با افزایش فضاهای درمانی و خرید تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی لازم، هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شود اما مراکز درمانی دولتی، خصوصی و مطب‌ها مملو از بیماران مختلف هستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان کم تحرکی و استفاده از غذاهای غیر سنتی پرچرب و پر نمک را از مهم‌ترین علل رو به رشد بیماری‌های کلیوی عنوان کرد و ادامه داد: چاقی، بیماری‌های دیابت و فشارخون از عوارض کم تحرکی و استفاده از فست فود‌ها است که در ‌‌نهایت کلیه‌ها را دچارآسیب جدی می‌کند.

طهماسبی حضور بیماران دیالیزی را در زیر دستگاه‌های دیالیز به صورت مادام العمر و هفته‌ای ۳ بار و هر بار به مدت ۴ ساعت عنوان کرد و گفت: درد زندگی بیماران دردناک‌تر از درمان بوده و جان و زندگی بیمار با خطر و آسیب جدی مواجه است و باید جنبه‌های روانی و اجتماعی بیماران توسط کار‌شناسان مرتبط، شناسائی شده و در اولین فرصت رسیدگی شود تا بیمار با خیال آسوده به ادامه درمان خود بپردازد.

وی تاکید کرد: در صد ابتلا به بیماری‌های کلیوی در بین زنان و مردان به ترتیب ۴۸ و ۵۲ درصد است.

این مقام مسئول تاکید کرد: به همت مردم خیّر و از طریق انجمن کلیوی زنجان تعداد ۶۰۰ بیمار کلیوی، عمل پیوند کلیه انجام داده و بهبود یافته‌اند که با افزایش کمک‌های مردمی میزان خدمات رسانی به بیماران نیز بیشتر می‌شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با اشاره به اینکه مجوز پیوند کلیه گرفته شده است، تاکید کرد: یکی از پزشکان نفرولوژ در طی دوره آموزشی پیوند کلیه است که با اتمام این دوره و آماده سازی بخش‌های مراقبتی ویژه در بیمارستان آیت اله موسوی توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان، پیوند کلیه در زنجان انجام می‌شود که دیگر نیازی برای هیچ گونه خدمات درمانی و مراجعه بیماران به سایر استان‌ها به ویژه تهران نیست.

وی با تاکید بر اینکه پروژه آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی انجمن کلیوی زنجان برای اولین بار در کشور احداثمی‌شود، گفت: این پروژه از محل کمک‌های خالص مردمی، ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

طهماسبی با اشاره به اینکه مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز این پروژه برآورد شده است، اظهار داشت: مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه هزینه و مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز لازم است تا این پروژه به بهره برداری رسد.

این مقام مسئول اظهار داشت: تا پایان امسال و به مناسبت روز جهانی کلیه، در صورت مناسب بودن شرایط جوی و تداوم و تامین کمک‌های مردمی، این پروژه افتتاح و دفتر انجمن کلیوی زنجان به بهره برداری می‌رسد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، تعداد مراکز دیالیز استان زنجان را ۶ مرکز دانست و یادآور شد: یک مرکز تجمیع شده جدید در بیمارستان ولیعصر زنجان با ظرفیت ۲۵ تخت دیالیز و ۵ مرکز دیالیز شهرستان‌های دارای بیمارستان با تجهیزات و نیروی انسانی، به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

وی شهرستان‌های ابهر، خرمدره، قیدار، طارم، ماهنشان را دارای بخش دیالیز و دفا‌تر نمایندگی دانست و تصریح کرد: دفا‌تر نمایندگی انجمن کلیوی زنجان در زمینه درمان، بیماران کلیوی را حمایت می‌کند و به امور معیشتی آنان رسیدگی می‌شود.

طهماسبی افتتاح بیمارستان ایثار شهرستان ایجرود را زمینه ساز پیگیری برای راه اندازی بخش دیالیز آن شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان خرید یک دستگاه دیالیز برای بیمارستان ایجرود را متقبل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عقد قرارداد با مراکز کلینیکی، پاراکلینیکی و داروخانه‌های فوریت داروئی از طرف انجمن کلیوی، هزینه‌های درمانی و آزمایشات بیماران کلیوی را کاهش می‌دهد، گفت: در تهران آزمایشات و درمان‌های مربوط در درمانگاه و کلینیک شفا وابسته به انجمن بیماران کلیوی مرکز انجام و در موارد لزوم با سایر بیمارستان‌ها هماهنگی شده و ارجاع توسط انجمن مرکز صورت می‌گیرد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان به نحوه شفاف سازی این انجمن اشاره کرد و ادامه داد: خدمات و عملکرد اداری و مالی انجمن کلیوی زنجان به صورت فصلی جمع بندی شده و جهت بررسی به انجمن کلیوی مرکز ارسال می‌شود و رسانه‌ها نیز در اطلاع رسانی به مردم فعال هستند.

طهماسبی بیماران کلیوی را نیازمند حمایت خیرین دانست و تاکید کرد: حامیان و خیّرین می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن از وضعیت درمانی و اقتصادی بیماران اطلاع حاصل نموده و در صورت تمایل پذیرش اختصاصی و جهت هماهنگی لازم به دفتر انجمن بیماران کلیوی واقع در خیابان بعثت، سرچاه مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۴۲۲۷۸۴ با مدیر انجمن کلیوی زنجان تماس حاصل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز