خبرگزاری کار ایران

هنرمند و مدرس حوزه هنری استان زنجان:

برگزاری جشنواره‌ها فرصت خوبی در جهت هدایت هنرمندان به سمت مفاهیم دینی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۴۸

هنرمند و مدرس حوزه هنری استان زنجان برگزاری جشنواره های مختلف با موضوعات مذهبی را فرصت خوبی برای هدایت هنرمندان به سمت موضوعات دینی عنوان کرد.

زنجان _ ایلنا: هنرمند و مدرس حوزه هنری استان زنجان گفت: در آثار هنرجویان موضوعات مربوط به انسان و پیرامون او از منظر اجتماعی، ایثار و شهادت نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، ابوالفضل نظری، هنرمند و مدرس حوزه هنری استان زنجان با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی و فعالیت دشمنان در راستای ترویج شبهات مختلف دینی در جامعه، برگزاری جشنواره‌های مختلف با موضوعات دینی و مذهبی گام مهمی در جهت ورود هنرمندان به این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی روند برگزاری جشنواره‌ها در سطح کشور کمرنگ‌تر شده است، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف عامل مهم دیگری در هدایت هنرمندان نوپا و جوان به سمت آموزه‌ها و مفاهیم دینی است.

این هنرمند زنجانی در ادامه با بیان اینکه کارگاه آموزشی طراحی در تابستان سال جاری در حوزه هنری استان زنجان آغاز شده است، ادامه داد: در این کارگاه موضوعات طراحی تکمیلی از جمله فیگوراتیو با تاکید بر خط و فرم به هنرجویان ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: حضور فرم و محتوا در اثر هنری غیر قابل انکار است و بحثساختار زیبایی‌شناختی در ذات هنر هم به لحاظ رویکرد به فرم و هم رویکرد به معنی می‌تواند پیکره اثر را تشکیل دهد.

نظری سطح آثار تولید شده از سوی هنرجویان رشته طراحی را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در آثار هنرجویان موضوعات مربوط به انسان و پیرامون او از منظر اجتماعی، ایثار و شهادت نیز مشاهده می‌شود.

نظری خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی‌های صورت گرفته تمام آثار هنرجویان که در طول برگزاریکارگاه تولید شده است را در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دهیم.

وی مشکل عمده برگزاری کارگاه‌های آموزشی را عدم وجود مکان مناسب برای برگزاری کلاس‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به استقبال علاقمندان و هنرجویان از کارگاه‌های طراحی در برخی مواقع با مشکل کمبود جا مواجه می‌شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز