خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماه نخست سال جاری صورت گرفت؛

تعریف ۲۳۴ پروژه عمرانی در شهرستان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۷۴

سرپرست فرمانداری زنجان گفت: در شش ماه نخست سال جاری ۲۳۴ پروژه عمرانی در شهرستان زنجان تعریف شده است.

زنجان _ ایلنا: سرپرست فرمانداری زنجان گفت: مطالعه مناسب ظرفیت‌های گردشگری در بخش محلی، منطقه‌ای، ملی و فرا ملی نیاز ضروری است. سند توسعه گردشگری زنجان نیز یکی از موضوعات مهم در سطح استان است.

به گزارش ایلنا از زنجان، علی کاظمی سرپرست فرمانداری زنجان، در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان زنجان، اظهار داشت: ۲۳۴ پروژه در شش ماه نخست سال جاری در شهرستان زنجان تعریف شده بود که در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد اعتبارات آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۹ پروژه از محل هشت درصد طرح‌های هادی تعریف شده بود، افزود: چهار پروژه از محل زیر ساخت شهرک‌های صنعتی و هفت پروژه نیز از آسفالت راه‌های روستایی تعریف شده که از محل آسفالت راه‌های روستایی اعتباری تخصیص نیافته است.

سرپرست فرمانداری زنجان به پروژه‌های تعریف شده از محل ساخت و توسعه مساجد اشاره کرد و ابراز داشت: سه پروژه از این محل تعریف شده و یک پروژه نیز از ماده ۱۲ قانون بودجه تعریف شده است. همچنین ۳۱ پروژه از دو درصد محل فروش نفت، ۱۷۹ پروژه از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، ۱۶ پروژه تملک دارایی و ۱۰ پروژه نیز از دو محل به صورت مشترک تعریف شده است.

این مسئول با بیان اینکه سیاست‌های عمرانی در کشور و سطح استان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: در شهرستان زنجان نیز با توجه به این دیدگاه اولویت نخست اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا است. پروژه‌ها با توجه به نیاز مردم اولویت‌بندی می‌شود و تخصیص اعتبارات با این اولویت‌بندی صورت می‌گیرد.

کاظمی با بیان اینکه کمیته کار‌شناسی در سطح استان برای تعیین پروژه‌های اولیت‌دار تشکیل شده، گفت: الویت‌دار بودن پروژه‌ها توسط این کمیته مشخص می‌شود و اعتبارات نیز با توجه به اولویت‌بندی صورت گرفته تخصیص می‌یابد.

سرپرست فرمانداری زنجان توسعه ظرفیت‌های گردشگری در شهر زنجان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به ظرفیت گردشگری بازار تاریخی زنجان در کنار سایر مراکز تاریخی برای جذب گردشگر مورد تاکید قرار دارد. مطالعه مناسب ظرفیت‌های گردشگری در بخش محلی، منطقه‌ای، ملی و فرا ملی نیاز ضروری است. سند توسعه گردشگری زنجان نیز یکی از موضوعات مهم در سطح استان است.

وی پژوهش در بخش صنایع دستی زنجان را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد و اظهار داشت: تبدیل صنایع دستی تولیدی از وضعیت سنتی به شکل صنعتی و نیمه صنعتی مورد توجه قرار دارد و حرکت در این راستا انجام می‌شود.

کاظمی مشکلات آب شرب روستاهای زنجان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: استفاده از منابع اعتباری از بخش ملی مورد نیاز است و باید نسبت به جذب اعتبارات ملی برای حل مشکلات آب شرب روستاهای زنجان تلاش کرد. نمایندگان مجلس در این راستا باید رایزنی لازم با هیئت وزیران داشته باشند.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ روستا در شهرستان زنجان مشکل آب شرب دارند، اذعان داشت: تولید، توزیع و مدیریت آب سه مقوله مهم برای حل مشکلات در این بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه استانداری زنجان گفت: اعتبارات بودجه‌ای شهرستان زنجان در نیمه نخست سال جاری ۶ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان بوده است.

در ادامه جلسه بیت‌الله دلیری اظهار داشت: اعتبار بودجه‌ای استان ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که از این میزان ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به شهرستان زنجان اختصاص یافته است.

وی به تشریح جزئیات بودجه شهرستان زنجان در ردیف‌های مختلف اشاره کرد و افزود: بابت کاهش تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته است. همچنین برای سرانه فضاهای فرهنگی ۷۴۸ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه استانداری زنجان به ردیف بودجه فضاهای ورزشی اشاره و خاطر نشان کرد: برای افزایش سرانه ورزشی یک میلیارد و ۶۹ میلیون تومان و همچنین برای سرانه بهداشتی و درمانی ۷۰۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دلیری ادامه داد: ۶۲۴ میلیون تومان برای تامین آب شرب روستا‌ها، ۸۸ میلیون تومان جهت اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهری و ۱۴۸ میلیون تومان نیز برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی روستایی بودجه تعریف شده است.

دلیری به اعتبارات مخازن آب اشاره کرد و یادآور شد: ۱۱۰ میلیون تومان برای سرانه حجم مخازن آب شهری، ۱۲۸ میلیون تومان برای طرح هادی روستایی، ۷۷۱ میلیون تومان برای زیر ساخت شهرک‌های صنعتی، ۲۷۶ میلیون تومان برای تامین زیرساخت مسکن مهر، ۲۸۸ میلیون تومان برای تجهیز اراضی و تامین تجهیزات کانال‌ها و همچنین ۸۰ میلیون تومان برای توسعه پایگاه‌های بسیج اختصاص یافته است.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه استانداری زنجان به مدیریت منابع اعتباری را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: باید نسبت به هزینه کرد منابع به شکل درست اهتمام جدی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز