خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

باید به دنبال تغییر روش‌ها در زمینه پژوهش در جامعه بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۸۴

استاندار زنجان با اشاره به اهمیت پژوهش در بین دانشجویان و جوانان امروز در کشور افزود: جامعه پژوهشی امروز جوانتر شده است.

زنجان _ ایلنا: استاندار زنجان گفت: کاربردی نبودن پژوهش در جامعه امروز یکی از چالشهای امروزی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان امروز سه شنبه(۲۶) آذر در آیین مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه استان زنجان، با تبریک هفته پژوهش گفت: باید در کارگروه پژوهش و فناوری و تحول اداری استان مسائل و مشکلات پژوهش در استان احصا شده و نسبت به حل این مشکلات اقدام کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات استان باید با همکاری مراکز پژوهشی حل شود، خاطرنشان کرد: مشکلات استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و زیرساخت‌ها با کمک مراکز پژوهشی حل می‌شود.

این مسئول بر ضرورت نزدیک کردن دیدگاه‌های دستگاه‌های اجرایی و دولتی در زمینه پژوهش تاکید کرد و افزود: باید نگاه‌ها و دیدگاه‌های مشترک ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش‌های کاربردی با چالش مواجه هستیم، تصریح کرد: بسیاری از طرح‌های پژوهشی در ذات خود کاربردی نیستند.

انصاری با بیان اینکه برخی از حوزه‌های پژوهش در قواعد علمی دارای مشکل هستند، تصریح کرد: باید به چنین مشکلاتی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه‌ای به امر پژوهش دارد، ابراز داشت: باید از این فرصت برای ارتقای پژوهش‌های نیاز محور و بازار محور استفاده کرد.

استاندار زنجان ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز علمی را مدیون پژوهش دانست و افزود: طی ۱۰ سال گذشته نگاه ویژه‌ای به امر پژوهش در کشور شده است که این امر منجر به ارتقای جایگاه علمی کشور شده است.

وی با بیان اینکه ایران برخلاف دیدگاه‌های مرسوم جهان دارای مردمی موافق دخالت دولت در امور است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در کشورهای مختلف جهان سعی می‌شود از مداخلات دولت در امور کاسته شود، مردم ایران خواهان دخالت دولت در امور هستند.

انصاری ادامه داد: بخش خصوصی، صنعت و معدن و کشاورزی به این دلیل کمتر به امر پژوهش توجه می‌کنند که معتقدند دولت این کاستی‌ها را پر می‌کند.

وی در پایان بر ضرورت حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی با توجه به پژوهش تاکید کرد و افزود: باید به دنبال تغییر روش‌ها در زمینه پژوهش بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از برترین‌های پژوهش استان زنجان در حوزه‌های مختلف دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین از پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز