خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه زنجان تاکید کرد:

دانشگاه‌ها می‌توانند بر اساس نیازها اقدام به پژوهش‌های بنیادی و کاربردی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۶۸

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: باید به پژوهش های کاربردی در کشور توجه ویژه جدی شود.

رئیس دانشگاه زنجان گفت: ایجاد انگیزه در بین مراکز علمی و سیستم دولتی برای پژوهش در کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، رئیس دانشگاه زنجان، امروز سه شنبه(۲۶) آذر در مراسم آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه استان زنجان با تبریک هفته پژوهش اظ‌هار داشت: نظام جمهوری اسلامی باید تقاضا محور بوده و نیازهای خود را در قالب پژوهش از مراکز دانشگاهی بخواهد.

وی با بیان اینکه باید تقاضا در حوزه پژوهش افزایش یابد، خاطرنشان کرد: در طی ۱۰ سال گذشته به دلیل نیاز کشور به پژوهش در امور مختلف از جمله سانتی فیوژه‌ها و مسائل دفاعی به این مسئله توجه ویژه‌ای شده است.

این مسئول بر ضرورت توجه به پژوهش در همه امور تاکید کرد و افزود: باید مدیریت لازم را در برنامه ریزی برای پژوهش داشت.

وی با بیان اینکه اصلیترین مسئله در امر پژوهش عدم نیاز سیستم دولتی به پژوهش است، خاطرنشان کرد: توجه نظام و دولت به پژوهش موجب ارتقای پژوهش در مسائل مختلف می‌شود.

افشارچی با اعلام آمادگی دانشگاه‌ها در زمینه پژوهش تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند بر اساس نیاز‌ها اقدام به پژوهش‌های بنیادی و کاربردی نمایند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها ظرفیت‌های مطلوب پژوهش را دارند، خاطرنشان کرد: باید به پژوهش‌های کاربردی در کشور توجه ویژه شود.

رئیس دانشگاه زنجان موفقیت کشورهای بزرگ در زمینه پژوهش را مدیون برنامه ریزی مناسب دانست و افزود: نداشتن انگیزه در بین پژوهشگران یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی پژوهش در کشور ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از رده‌های بالا تا پایین این انگیزه ایجاد نشده است، یادآور شد: باید این انگیزه در بین مراکز علمی و سیستم دولتی پیاده شود.

افشارچی با اشاره به اینکه افراد زیادی در حوزه پژوهش در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: باید به این افراد اعتماد شود تا در این زمینه موفقیت‌های مطلوبی کسب شود.

وی بر ضرورت ارائه راهکارهای جدی از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: بی‌انگیزگی در حوزه پژوهش موجب شده تا کارهای پژوهشی به فعالیت‌های نمایشی تبدیل شود.

این مسئول بر ضرورت توجه جدی دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش تاکید کرد و افزود: باید نیم درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش‌های مورد نیاز اختصاص یابد.

وی بر ضرورت پیگیری پژوهش از سوی مرکز مشخص همچون دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشگاه زنجان آمادگی دارد به عنوان دبیرخانه فعالیت‌های پژوهشی استان در این زمینه پیشگام باشد.

افشارچی در پایان دولت یازدهم را علاقه‌مند به مسائل پژوهشی دانست و گفت: رشد ۲۰ برابر بودجه این بخش نشان از علاقه‌مندی این دولت به امر پژوهش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز