خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت همت بیشتر خیرین در امور معلولین

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۶۰

دولت و مردم خود را در برابر این عزیزان که باید با حفظ کرامت و حرمت افراد نیازمند و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از آن ها حمایت کنند.

زنجان _ ایلنا: استانداَر زنجان گفت: در استان زنجان مراکز خیریه زیادی برای کمک به این معلولان وجود دارد که می توان از پتانسیل های آن ها برای حمایت از معلولان ذهنی نیز بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, جمشید انصاری، استاندار زنجان طی بازدید از مرکز نگهداری از دختران معلول ذهنی «یاس» زنجان گفت: در سال جاری در امور معلولان استان برنامه های عملیاتی برای دستگاه های متولی از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد و همچنین برنامه ریزی هایی در رفع نیازهای روزمره معلولان انجام شده است.

استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت حمایت از این مراکزگفت: دولت و مردم خود را در برابر این عزیزان که باید با حفظ کرامت و حرمت افراد نیازمند و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از آن ها حمایت کنند.

انصاری در ادامه افزود: در حال حاضر خیرین اطلاع چندانی از وضعیت این گروه از جامعه ندارند و با توجه به روحیه نوع‌دوستی جامعه ایرانی به ویژه روحیه بالای فعالیت‌های خیر در بین مردم زنجان, باید زمینه جذب کمک‌های خیرین در این حوزه بیشتر فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده برای معلولان در استان گفت: در استان زنجان مراکز خیریه زیادی برای کمک به این معلولان وجود دارد که می توان از پتانسیل های آن ها برای حمایت از معلولان ذهنی نیز بهره مند شد.

استاندار زنجان یاد آورشد: دولت نیز در بخش بهزیستی برای این گونه افراد یارانه ای را در نظر گرفته از خیرین خواست با جدیت بیشتر برای این قشر تلاش کنند و دولت هم برای اعطای تسهیلات آسان و یارانه دار به بخش خصوصی در احداثمراکز توانبخشی کمک خواهد کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه تنها سازمان بهزیستی نمی تواند نیازهای مددجویان را حل کند تصریح کرد: برآورده کردن نیازهای این افراد مشارکت افراد خیر و سازمان های مردم نهاد را می طلبدو برای حمایت از این بندگان خدا تلاش و مشارکت بیشتری داشته باشند.

انصاری با بیان اینکه با توجه با اینکه ۱۲ درصد از افراد جامعه ایران دچار اختلال و معلولیت هستند ادامه داد: باید با برنامه ریزی های دقیق زمینه مشارکت معلولان در برنامه های اجتماعی و فرهنگی فراهم و از ظرفیت و پتانسیل های این افراد استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز