خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان همزمان با روز جهانی معلولان تاکید کرد:

برای جلوگیری از معلولیت‌ها باید مقوله پیشگیری مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۴۱

مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: رویکرد سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت است.

زنجان _ ایلنا: مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: در حوزه معلولیت‌های اکتسابی تلاش می‌شود تا هزینه بر خانواده‌ها تحمیل نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی مکاریان، امروزسه شنبه(۱۲) آبان در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان در سالن همایشهای بین المللی روزبه زنجان گفت: حضور معلولان در جامعه همواره با مشکلاتی مواجه است که عدم مناسب‌سازی فضای شهر از علل آن محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به حقوق معلولان در جامعه تاکید کرد و افزود: سازمان‌ها و نهادهای موثر در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول توجه به مبلمان شهری و توجه به اماکن عمومی را از خواسته‌های معلولان عنوان کرد و افزود: باید خدمات مطلوبی به معلولان ارائه شود تا در زمان حضور در جامعه با مشکلات مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه خدمات مورد نیاز معلولان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: کم لطفی مسئولان نسبت به معلولان موجب شده تا خدمات در خورشان این افراد در جامعه ارائه نشود.

مکاریان بر ضرورت توجه مسئولان به وظایف خود در قبال معلولان تاکید کرد و گفت: ‌ کمیسیون‌های مناسب‌سازی در استان‌ها شکل گرفته و برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری موظف است به پروژه‌هایی که فاقد مناسب‌سازی هستند پایان کار ندهد، افزود: باید شهرداری به این وظیفه خود عمل کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان زنجان با اشاره به شعارهای انتخاباتی دولت در زمان تبلیغات تصریح کرد: این دولت تنها دولتی است که در زمان انتخابات قشر معلول را مورد توجه قرار داد و برنامه‌ای در این زمینه ارائه کرد.

وی یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی را پیشگیری عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از معلولیت‌ها باید مقوله پیشگیری مورد توجه قرار گیرد.

مکاریان با اشاره به طرح‌های پیشگیری این سازمان تصریح کرد: این سازمان به دنبال این است که معلولی در جامعه متولد نشود.

وی با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم از سوی این سازمان در حال اجرا است، افزود: ارائه مشاوره‌های ژنتیک از دیگر برنامه‌های سازمان در حوزه پیشگیری است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه معلولیت‌های اکتسابی تلاش می‌شود تا هزینه بر خانواده‌ها تحمیل نشود.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان چند سالی است در خصوص این نوع معلولیت‌ها اقداماتی را انجام می‌دهد، افزود: استان نیز در این زمینه قدمهایی را بر داشته است.

گفتنی است همزمان با برگزاری این مراسم بزرگداشت روزز جهانی معلولان نمایشگاه و فروشگاهی از دستاوردهای و توانمندی‌های توان یابان استان زنجان در زمینه صنایع دستی برگزار شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز