خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابهر:

شخم زدن بیشترین تخلف در اراضی شهرستان ابهر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۰۱

سال گذشته، ۹ مورد تخریب و تصرف به مساحت ۲۶۰ هکتار و چهار مورد خلع ید به مساحت ۲۲ هکتار انجام شده و در هشت ماه نخست امسال ۱۴ مورد پرونده تخریب و تصرف به مساحت بیش از ۱۴۳ هکتار صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابهر گفت: بیشتر تخلفات در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر مربوط به ماده ۵۵ شخم اراضی است. سال گذشته، ۹ مورد تخریب و تصرف به مساحت ۲۶۰ هکتار و چهار مورد خلع ید به مساحت ۲۲ هکتار انجام شده و در هشت ماه نخست امسال ۱۴ مورد پرونده تخریب و تصرف به مساحت بیش از ۱۴۳ هکتار صورت گرفته است.
به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا الهیاری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابهر، امروز با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال سه مورد اطفا حریق به مساحت ۶۲ هکتار در ابهر روی داده است.
وی درباره برنامه‌های آموزشی و ترویجی این اداره اظهار کرد: برنامه‌های منابع طبیعی در بخش آموزش و ترویج آموزش بهره برداران روستایی برای ارتقا دانش منابع طبیعی و آشنایی هر چه بیشتر با معارف عمومی منابع طبیعی، جذب بهره برداران روستایی در قالب طرح همیاران طبیعت و نیز برنامه ریزی برای برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی بوده است.
الهیاری ادامه داد: تشکیل کلاس‌های آموزشی ترویجی جهت بهره برداران، آموزش دهیاران و اعضا شورای اسلامی، برنامه ریزی جهت بازدید بهره برداران از مناطق الگوی خارج از استان، تعامل و همکاری بیشتر با مراکز قضایی و قضات دادگستری، تعامل و همکاری بیشتر با مراکز آموزشی و دانشگاهی نیز جزو برنامه‌های ماست.
رئیس اداره منابع طبیعی ابهر با اعلام اینکه از ابتدای سال ۶۷ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند، درباره استقبال مراتعداران از اجرای طرح بیمه گفت: در سایه تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر به این طرح گرایش دارند و اکنون نزدیک به سه هزار هکتار از مراتع شهرستان تحت پوشش این طرح قرار دارند.
الهیاری، کمبود نیرو و وسیله نقلیه را از چالش‌های پیش روی این اداره عنوان کرد و نبود تخصیص اعتبارات برای بخش حفاظت را جزو دیگر مشکلات برشمرد.
وی درباره وضعیت اجرای طرحهای آبخیزداری ابهر افزود: از سال گذشته به دلیل نبود تخصیص اعتبارات متاسفانه طرحهای آبخیزداری در ابهر اجرا نشده و درخواستهای مکرر اهالی روستا‌ها و در نظر گرفتن این نکته که اهالی و ساکنان روستا‌ها به اهمیت فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری واقف شده‌اند، اجرای این طرح‌ها ضروری‌ست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز