خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان خبرداد:

برگزاری پر شکوه مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی کربلا در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۵

مراسم افتتاحیه هفته فرهنی کربلا در زنجان با شکوه فراوان و در حال و هوای معنوی برگزار شد.

زنجان – ایلنا: هفته فرهنگی کربلا در شبستان حسینیه اعظم زنجان با حضور مسئولین و نمایندگان آستانهای مقدس امام حسین(ع)، امام موسی ابن جعفر(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و مشارکت حسینیه اعظم زنجان از ۶ لغایت ۱۲ آذر ماه در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا ازنجان, مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی کربلا در زنجان با حضور استاندار و جمعی از مقامات استان برگزار شد.

آیت اله خاتمی امام جمعه زنجان با ذکر مناصب و مدارج عالی امام حسین(ع) و مصائب اهل بیت پس از شهادت ایشان، انتخاب زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را برای میزبانی این برنامه موضوعی تصادفی نداشت و با اشاره به حرکت دسته عظیم عزاداری در شب تاسوعای حسینی که الگویی برای کل کشور تبدیل شده است، نشانگر عنایت ویژه، حضرت سیدالشهدا(ع) به این مکان مقدس و مردم متدین زنجان بیان کرد.

برنامه مداحی و سینه زنی از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه بود که با اجرای میثم تمار از کشور عراق و سید یوسف شبیری در فضایی پر شور ومعنوی برگزار شد.

شروع کار نمایشگاه هفته فرهنگی برنامه پایانی مراسم افتتاحیه بود که با حرکت خود جوش مردم یاد و نام علمدار کربلا آغاز و در ادامه با سوگواری در مقابل غرفه آستان مقدس حضرت ابوالفضل(ع) در فضایی آکنده از حزن، معنویت و دلدادگی استمرار پیدا کرد.

گفتنی است این هفته فرهنگی با عنوان((در هوای حرم)) تا ۱۲ آذر با اجرای برنامه های متعدد در حسینیه اعظم و سطح شهر ادامه خواهد داشت و برای شرکت کنندگان در این برنامه ها ده ها جایزه ویژه سفر عتبات عالیات با هزینه تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) نیز پیش بینی شده است.

همچنین برنامه بازدید از نمایشگاه از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر و ۱۵ الی ۱۹/۳۰ عصر برای بازدید عموم بویژه خانواده ها در محل حسینیه اعظم فراهم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز