خبرگزاری کار ایران

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

کتابخانه های عمومی ظرفیت مناسب برای فعالیت های فرهنگی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۳۰

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، به فعالیت ۸۰ باب کتابخانه شهری و روستایی در استان اشاره کرد و افزود: کتابخانه‌ها ظرفیت عظیمی برای فعالیت های فرهنگی دارند که زمینه مشارکت برای همه نهادهای فرهنگی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، ایرج صادقی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در دیدار با معاون تعلیم و تربیت سپاه انصارالمهدی(عج) استان، به فعالیت ۸۰ باب کتابخانه شهری و روستایی در استان اشاره کرد و افزود: کتابخانه‌ها ظرفیت عظیمی برای فعالیت های فرهنگی دارند که زمینه مشارکت برای همه نهادهای فرهنگی در این زمینه وجود دارد.

صادقی بیان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌ها علاوه بر حفظ رسالت ذاتی و سنّتی خود در امر کتابداری، تبدیل به مرکز فرهنگی تأثیرگذار شده‌اند.

وی مهم‌ترین ویژگی کتابخانه‌های عمومی را ارائه خدمات به همه اقشار و گروهای سنّی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در تمامی کتابخانه‌های عمومی بخش کودک مستقل طراحی شده و علاوه بر این، جلسات، نشست ها و کارگاه­های آموزشی در تمامی زمینه‌ها در کتابخانه‌ها در حال برگزاری است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بسیج را ظرفیت بزرگی برای تعامل با کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: یکی از زمینه‌های همکاری با بسیج، استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم است و کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را دارد.

در ادامه حجت الاسلام جعفری، معاون تعلیم و تربیت سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ضمن تأکید بر اهمیت عنصر کتاب در آگاه‌سازی و تربیت نسل جدید بیان کرد: شبکه تربیتی صالحین از سال ۱۳۸۸ در سراسر کشور آغاز به کار کرد که در حال حاضر سه هزار حلقه تربیتی در سطح مساجد و پایگاه­های بسیج استان فعال هستند.

وی در توضیح ساختار شبکه تربیتی استان اعلام کرد: سرگروه های حلقه‌های تربیتی تمامی ابعاد متربیان نظیر مسائل تحصیلی، خانوادگی، رفتاری و عقیدتی را پوشش داده و در نهایت تلاش دارند تا با رفتارسازی و ایجاد بینش و بصیرت صحیح در آنها، در مسیر تربیت جوان مؤمن انقلابی مد نظر رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به تشکیل قرارگاهی متشکل از مجموعه سازمان ها و نهادهای فرهنگی استان برای هم‌افزایی در فعالیت­های تربیتی و فرهنگی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان شاهد رشد و تعالی معرفتی در کودکان و نوجوانان استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز