خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان تاکید کرد:

برای رشد و توسعه جامعه باید به اقتدار فرهنگی رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۸۲

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی جدید زنجان با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه گفت: با اقتدار فرهنگی می‌توان به رشد و توسعه در جامعه دست یافت.

زنجان _ ایلنا: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی زنجان گفت: اهتمام به فرهنگ بومی استانی، توجه به مفاهیم دینی، ارزشهای اسلامی و دفاع مقدس از الویت‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جدید استان زنجان امروز(۲۷ابان) در آیین مراسم معارفه خود که با حضور جمع کثیری از اقشار و اصناف فرهنگ وهنر و رسانه مسئولین برگزار شد با اشاره به عرصه گسترده فرهنگ هنر در جوامع گفت: فرهنگ تکمیل کننده حوزه‌های مختلف عرصه‌های اجتماعی است.

مقدم با بیان اینکه برای رسیدن به رشد وتوسعه در جامعه گفت: باید در این زمینه در بالندگی فرهنگی کوشید.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی جدید زنجان با اشاره به فعالیت‌ها در عرصه‌های گوناگون فرهنگی افزود: با وجود دستگاههای عریض وطویل توسعه فرهنگ وتوسعه ان مقدور نیست.

وی همکاری، مساعدت و همفکری هنرمندان، اصحاب رسانه ومطبوعات را در این زمینه مهم ارزیابی کرد وگفت: عدم موازی کاری با بخش غیر دولتی در این زمینه دارای اهمیت اساسی در این برهه از زمان است.

وی با بیان شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیلهای فرهنگ و هنر استان در این راستا تصریح کرد: باید با اهتمام در این زمینه شاهد رشد وپیشرفت در این زمینه در استان باشیم.

مقدم با اذعان به اینکه باید به دنبال اقتدار فرهنگی باشیم افزود: اقتدار فرهنگی فرا‌تر از اقتدار در عرصه‌های دیگر است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی جدید زنجان با بیان اینکه با رسیدن به اقتدار فرهنگی در جامعه تهاجم فرهنگی در جامعه معنا نخواهد داشت افزود: حفظ حرمت شخصیتهای هنری واصحاب فرهنگ وهنر با اقتدار فرهنگی در جامعه را شاهد خواهیم بود.

وی گسترش وتقویت تشکلهای صنفی عرصه فرهنگ وهنر را مهم ارزیابی کرد وافزود: تشکل های صنفی با حمایت اداره کل ارشاد و] وزارت فرهنگ ارشاد تقویت خواهد شد.

مقدم در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت مراکز فرهنگی به بخشهای غیر دولتی واگذار خواهد شد یاد آور شد: اهتمام به فرهنگ بومی استانی، توجه به مفاهیم دینی وارزشهای اسلامی و دفاع مقدس از الویت‌ها خواهد بود.

وی در پایان در زمینه بحثاقتصاد فرهنگی نیز اضافه کرد: با تشکیل کارگروههای تخصصی از همه اقشار وهنرمندان در این زمینه نیز در استان شاهد پیشرفت خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز