خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام محرم در زنجان؛

دست‌های که به آسمان قد می‌کشند و سینه‌های که در مظلومیت حسین ناله سر می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۸۱

حسین آمد تا به همه عالم وآدم با شهادتش امر به معرف ونهی از منکر کند و به یزید زمان نحوه زندگی وآزاد مردی بنماید و یاد دهد.

زنجان _ ایلنا: حسین آمد و آزاده مرد زیست و رفت، دراین رفتن حسین(ع) تا دنیا، دنیاست، دست‌ها به آسمان و چشم‌ها به گریان در مظلومیت، عدالت و حق خواهی حسین(ع) خواهد گریست و ناله خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، همزمان با ایام عزاداری امام حسین(ع) وسالار شهیدان در اقصا نقاط ایران و دنیا مسلمانان و انسان امروز و آینده از گذشته‌های دور به عزا و سوگواری سالار شهیدان نشسته و دست و چشم بر آستان مقدس امام همیشه زنده تاریخ خواهد سایید.

همزمان با ایام سوگواری امام حسین(ع) در زنجان «پایتخت شور وشعور حسینی» همه ساله همانگونه که همگان دیده و به یاد دارند، بزرگ‌ترین قربانگاه عاشقان حسین(ع) بعد از خانه خدا در ایام عاشورا در زنجان تشکیل می‌شود و شیفتگان و عاشقان امام حسین(ع) با حزن و اندوهی بی‌پایان پای در رکاب دوستداران اهل بیت می‌گذارند و به سوگواری می‌پردازند که این مراسم سوگواری در جهان بی‌سابقه و بی نظیر است.

در این میان پیران و سالخوردگان با یاری از حافظه خود خاطرات و معجزات از این برگزاری دستجات عزاداری ایام محرم دارند و ناگفته‌ها بر جوانان که نقل می‌شود از برکات این ایام.

اما کودکان نیز گفته‌ها از این ایام دارند که شنیدنی است، سجاد ۹ ساله دلیل شرکت در مراسم دسته عزاداری و حمل بیرق دسته حسینیه و زینبیه اعظم را جزو آرزو‌هایش می‌شمارد و می‌گوید: چون تا حالا موفق به حمل این بیرق‌ها نشدم با پدرم به دسته مسجد ابوالفضل العباس منطقه فرودگاه زنجان می‌روم و با همراه بچه‌های دیگر در این دسته شرکت می‌کنم، وقتی در این دسته شرکت می‌کنم حس می‌کنم که به امام حسین و امام زمان نزدیک‌تر شدم.

امیر عباس چهارساله طبل و زنجیر به‌دست دنبال مادر به راه افتاده تا جز یاران امام عدالت خواه و آزاده مرد جهانیان باشد، مادرش می‌گوید: نذر امامش کردم تا رهرو صالحان و امامان باشد.

کبرا مادر باردار شرکت کننده در مراسم سوگواری امام وسالار شهیدان آرزو دارد فرزند به دنیا آمده‌اش در آینده اهل امر به معروف و نهی از منکر باشد و حق‌شناس.

مادر امیر حسن ۹ساله می‌گوید: زمان بارداری امیر حسین از خدا خواستم فرزند سالم و صالحی داشته باشم تا او را با معارف دین و ائمه آشنا کنم و به راه حق هدایتش کنم.

فاطمه که به تازگی به سن تکلیف رسیده به همراه مادر خود در مراسم عزای امام حسین و یارانش شرکت کرده می‌گوید: امام حسین در راه خدا به شهادرت رسید و زینب خواهرش را دشمنان اسلام و امام حسین خیلی اذیت کردند و اما زینب(ع) صدای امام حسین(ع) بردارش را به همه جهانیان رساند.

احسان ۱۰ ساله دوست دارد به همراه پدرش در این عزاداری‌ها شرکت کند و هر شب در مسجد و تکیه محله حاضر شود تا هر آنچه امام حسین گفته به آن عمل کند.

مائده می‌گوید: اگر من حجابم را به درستی حفظ کنم به راه امام حسین و خواهرش خواهم بود.

سارا در حالیکه چتری کوچک در دست دارد می‌گوید: فردا امام حسین و یارانش به جنگ می‌روند و من هم دوست دارم حالا که بزرگ شدم در عزاداری‌ها شرکت کنم.

مادر سارا هم با این بیان ما را دراین راه کمک می‌کند ومی گوید: به امید روزی که همه ما جزو شفاعت یاقتگان کرم و بخشش امام و یارانش در صحرای محشر باشیم و اشکش را که با باران پاییزی در آمیخته پاک می‌کند و رهسپار خلوتگه عشق می‌شود.

باران شدت می‌گیرد و دست‌ها همچنان روبه آسمان قد می‌کشد و اشک‌ها می‌بارد. «یاحسین مظلوم دست حق گیر».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز