خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان خبرداد:

بیش از ۳۰۰۰ خادم افتخاری سوگواران حسینیه اعظم زنجان را میزبانی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۰۲

بیش از ۳۰۰۰ خادم افتخاری در قالب ۲۴ معاونت و واحد میزبان ارادتمندان حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در محرم سال جاری حسینیه اعظم هستند.

زنجان _ ایلنا: بیش از ۳۰۰۰ خادم افتخاری در قالب ۲۴ معاونت و واحد میزبان ارادتمندان حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در محرم سال جاری حسینیه اعظم هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: مردم عزادار حسینی گوسفندان نذری خود را بصورت زنده به مسجد تحویل دهند تا برنامه‌های پیش‌بینی شده و در حال اقدام این مکان مقدس با سرعت بیشتری انجام شود.
محمد جواد غم‌پرور، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم در تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این مسجد امروز به خبرنگاران گفت: طبق سنوات گذشته امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم از ماه‌ها قبل در بخش‌های مختلف در قالب ستاد دهه محرم صورت گرفته و صد‌ها هزار عزادار آستان مقدس حسینیه اعظم خدمات ارائه می‌دهند.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم گفت: مراسم مختلف سوگواری سالار شهیدان در این مسجد از ۱۳ الی ۲۴ آبان و با حضور پر شور مردم و سخنرانی شخصیت‌های مذهبی از جمله آیت ا… رئیسی معاون اول قوه قضائیه، آیت ا… خاتمی نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام سرابی و مادحین و ذاکرین برگزار می‌شود.
وی به اجرای برنامه ویژه بانوان با عنوان «خانواده عاشورایی» به مدت هفت روز از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح اشاره کرد و افزود: سخنران این برنامه ویژه آیت ا… سید محمد حسینی خواهد بود.
غم‌پرور برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، عزاداری ویژه صبح عاشورا، اقامه نماز ظهر و عصر، رونمایی از گنبد استیل و نصب پرچم متبرک کربلا بر فراز این گنبد را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه اول محرم حسینیه اعظم عنوان کرد.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم سپس به تشریح برنامه‌های مسجد در روز حرکت دسته عزاداری پرداخت و گفت: این مراسم ویژه به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع سوگواران حسینی ایران در پایتخت شور و شعور حسینی روز ۲۱ آبان مصادف با شب تاسوعای حسینی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد آغاز و با حرکت دسته عظیم عزاداران به طرف امامزاده سید ابراهیم علیه‌السلام و اجرای برنامه‌های ویژه به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به تحویل و ذبح هزاران قربانی در مسیر دسته و اهداء نذورات نقدی و غیرنقدی ارادتمندان به آستان مقدس حسینیه اعظم از مردم درخواست کرد در نذورات خود نیاز‌ها و درخواست‌های خادمین این مکان معنوی را مدنظر قرار دهند.
غم‌پرور در ادامه به برنامه‌ها و فعالیت‌های حسینیه اعظم در بخش‌های مختلف در طول سال اشاره کرد و گفت: دارالشفای حسینیه اعظم با ارائه حداقل ۴۰ درصد تخفیف نسبت به نرخ‌های مصوب به بیش از۳۰ هزار نفر بیمار خدمات درمانی ارائه کرده است.
وی ضمن تبیین فعالیت کتابخانه سیدالشهدای این مسجد در زنجان با ۲۰ هزار جلد کتاب و بیش از ۲ هزار نفر عضو‌، تصریح کرد: کتابخانه تخصصی امام حسین‌شناسی با بیش از ۶ هزار جلد کتاب در قم در آیندهٔ نزدیک به یک پژوهشکده و در چشم‌انداز ۱۰ ساله انشاء ا… به تاسیس دانشگاه امام حسین علیه‌السلام‌شناسی تبدیل خواهد شد.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم همچنین به فعالیت صندوق قرض‌الحسنه این مسجد اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب دو هزار و ۳۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه توسط این صندوق به واجدین شرایط پرداخت شده است.
غم‌پرور به فعالیت‌های عمرانی مسجد اشاره و اظهار امیدواری کرد: با خریداری و تملک چهار باب منزل طی ماه‌های گذشته فضای مناسب برای توسعه کتابخانه و فضاهای فرهنگی و آموزشی مورد نیاز فراهم شده و کمبودهای حسینیه در این زمینه‌ها برطرف شود.
وی به تشریح سرمایه‌گذاری در پروژه شهرک گلشهر کاظمیه در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع پرداخت و افزود: این پروژه در دو فاز احداثخواهد شد که فاز اول بازارچه و فاز دوم تجاری و فرهنگی خواهد بود و اکنون در مرحله طراحی و تکمیل نقشه قرار دارد.
غم‌پرور به مزرعه حسینیه اعظم نیز اشاره کرد و گفت: در این مزرعه ۷۰ هکتاری، ۵۰ هکتار عملیات آبیاری تحت فشار به صورت قطره‌ای و بارانی انجام گرفته، ۱۰ هکتار باغ سیب احداثشده و با همکاری جهاد کشاورزی و کاشت ۱۵ هزار نهال پایه وارداتی از کشور هلند، در طول یک سال بیش از ۶۰ هزار اصله نهال تولید شده است.
وی در ادامه به مشارکت حسینیه اعظم در پروژه تحقیقاتی چند قلوزایی گوسفند با همکاری دانشگاه زنجان و سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع آماده شده و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم ضمن تشکر از ۳ هزار و چهارصد خادم افتخاری برای مساعدت در اجرای برنامه‌های این مسجد در طول سال، به بخشی از فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرده و گفت: برگزاری مراسم‌های مختلف در اعیاد و سوگواری‌های ائمه علیه‌السلام، مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز استان در طول ماه مبارک رمضان، قرائت ادعیه هفتگی، دعای توسل، دعای ندبه، زیارت عاشورا و دعای پرفیض عرفه در کنار برگزاری کلاس‌های قرآنی و مشاوره‌های دینی و خانوادگی و انتشار نشریه از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مکان مذهبی است.
غم‌پرور نذورات سال گذشته این مسجد را ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت ۱۱ هزار رأس گوسفند نیز به حسینیه اعظم اهدا شده است.
وی در پایان بار دیگر از مردم درخواست کرد تا حد امکان گوسفندان نذری خود را بصورت زنده به مسجد تحویل دهند تا برنامه‌های پیش‌بینی شده و در حال اقدام این مکان مقدس با سرعت بیشتری انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز