خبرگزاری کار ایران

ایجاد تجمیع مراکز درمانی دهکده سلامتی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۶۳۴

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان، با اشاره به ایجاد شهر سلامت و یا دهکده سلامتی در زنجان برای تجمیع مراکز درمانی، تاکید کرد: قداست جامعه پزشکی باید حفظ شود نسخه های الکترونیکی دارای مشکلات سیستمی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد  محرمی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان، امروز در نخستین نشست رسانه ای با خبرنگاران ، با اشاره به هدف سازمان برای ارتقای سواد سلامت، گفت:برای محقق شدن این امر همراهی و همکاری اصحاب رسانه زنجان نقش مهمی خواهد داشت .

رئیس سازمان نظام پزشکی، با اشاره به اهمیت مناسب سازی ساختمان های پزشکان ، ادادمه داد: مشکلات این ساختمان در سطح کلان است که ارتباطی هم به سازمان نظام پزشکی ندارد گرچه در این راستا با هماهنگی های صورت گرفته قرار براین است که یک شهر سلامت و یا دهکده سلامتی ایجاد شود تا مراکز درمانی در یک جا تجمیع پیدا کند .

وی، با بیان مشکلات  کارتخوان های مطب پزشکان زنجان نیز افزود: قبول داریم برخی از پزشکان از کارتخوان استفاده نمی کنند و در استان زنجان پزشکانی که کارتخوان ندارند به اندازه تعداد انگشتان دست است و معمولا پزشکان تک تخصصی هستند .

محرمی، با بیان اینکه نسخه های الکترونیکی دارای مشکلات سیستمی است، خاطر نشان شد:  با توجه به مشکلات سیستمی سامانه نسخه الکترونیکی ،نمی توان از این خدمات در امر پزشکی به صورت تمام و کمال استفاده کرد .

رئیس نظام پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، یادآورشد: هدف پرورش نیروی متخصص و کاربردی است و در این امر کیفیت آموزش و ارائه خدمات در اولویت قرار دارد و در پذیرش دانشجو سازمان مداخله ای ندارد اما در بحث تربیت و آموزش تصمیم گیری می کند.

محرمی، همچنین با اشاره به فعالیت های سالن های آرایشی زیبایی که بدون مجوز فعالیت های زیبایی و پوست و مداخلات درمانی انجام می دهند ، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰، دوازده مرکز آرایشگاه و مطب که فعالیت های پوست و زیبایی و مداخلات درمانی انجام می دهند اما حضور پزشک در آن ثابت نبود، برخورد تعزیراتی صورت گرفت و مراحل قانونی طی شد.

به گفته محرمی فقط یک مورد درمانگاه تخصصی پوست، مو وزیبایی در استان زنجان وجود دارد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز