خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، نماد قدردانی از خانواده های شهدا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۶۴۱

استاندار زنجان، برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان را نمادی برای قدردانی از خانواده های شهدا خواند و گفت: یاد شهدا ابزاری برای رفع حزن و خوف از شهداست.

به گزارش خبرنگار ایلنا ا زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان امروز در کنگره 3535 شهید استان زنجان اظهار کرد: این کنگره نماد قدردانی ازخانواده های شهدا است.

 افشارچی با اشاره به اینکه خون شهدا موجب شد این انقلاب مسیر تازه ای را طی کند گفت: کنگره شهدا مسیری برای سلوک ما و سلوک حکمرانی ما است.

وی افزود: خداوند در قران مفاهیمی در خصوص شهدا بیان می کند که راهنمای ماست یکی از ان ها نعمت بهشت برای شهدا است. خانواده های شهدا در این دنیا از گرمای وجود فرزندان خود محروم شدند ولی ان دنیا از نور وجوشان بهره مند می شوند.

استاندار زنجان، یادمان باشد یاد شهدا و برگزاری این کنگره ابزاری برای رفع حزن و خوف از دشمنان است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) نیز در سخنانی با اشاره به اینکه راهپیمائی مردم زنجان در سال 57 و اولین تظاهرات زنان زنجانی را گرامی می داریم ، گفت: زنجان شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

سردار جهانبخش کرمی با اشاره به حضور رزمندگان زنجان در یگان ها و گردان و شرکت در عملیات های پدافندی و افندی به عنوان خط شکنان گفت استان زنجان در دفاع مقدس 3535 شهید، بیش از 7 هزار جانبار و 576 آزاده تقدیم کرده بانوان زنجان نیز به عنوان بسبجی و امدادگر پشتیبانی جبه ها را برعهده داشتند و 37 شهیده زن تقدیم شده است.

وی به خدمات ارائه شده توسط سپاه و بسیج در راستای این کنگره  اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات رایگان به تعداد 30 هزار مورد، ترویج ازدواج آسان به تعداد 3 هزار زوج، نامگذاری اماکن به نام شهدا هزار مورد، پخت نان و احسان غذا به نام شهدا 3 میلیون و 759 مورد، اهدا کتب قرآنی 52 هزار جلد و دیدار با 3535 خانواده شهید بخشی از این اقدامات است.

سردار کرمی افزود: در راستای این کنگره اهدا جهیزیه به زوج 2 هزار سری، اعطای تسهیلات اشتغال  69 هزار مورد، توزیع 15 هزار بسته در بین دانش آموزان، شهید پژوهی 2 هزار مورد، اردوهای جهادی 1150 گروه، 600 مورد آزادی زندانی، تهیه  3500 مورد المان شهدا، کاشت نهال 47 هزار مورد و  توزیع 650 هزار بسته بهداشتی انجام شده است.

وی یادآور شد: جمع آوری اسناد دفاع مقدس 520 هزار سند، بهسازی مزار 1600 مزار، 2200 مورد یادواره شهدا، برپایی نشست ها 8 هزار نشست، مسابقات علمی 4500 مورد و تهیه بانک جامع اطلاعاتی، ساخت مسکن برای محرومان با نام شهدا 5 هزار واحد، فعلالیت های فرهنگی در فضای مجازی به صورت گسترده و تهیه 15 هزار دقیقه برنامه در صدا و سیما زنجان و راه انداری 60 گروه سرود در راستای این کنگره انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه این اجلاسیه پایان کار نیست بلکه شروع کار است، افزود: مردم شهید پرور زنجان در تمام عرصه ها مقاومت کرده و توطیه های دشمن را خنثی کرده است.

 وی، گفت: مردم استان زنجان با آمادگی بیش از پیش با روحیه انقلابی و جهادی برای دفاع از انقلاب اسلامی آماده بوده و هیچ تهدیدی نمی تواند در انگیزه انقلابی مردم خللی ایجاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز