خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛

رقابت یک هزار متقاضی در 22رشته اخذ پروانه کارشناسی رسمی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۸۳۸

آزمون سراسری کارشناسان رسمی دادگستری همزمان با سراسر کشور در استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ز زنجان، در این آزمون یک هزار داوطلب در 22 رشته کارشناسی به رقابت پرداختند. افراد قبول شده در آزمون کتبی به مصاحبه شفاهی راه خواهند یافت و پس از طی مراحل کارآموزی به عنوان کارشناس رسمی دادگستری می توانند شروع بکار کنند.

سید محسن صفوی رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان در خصوص آزمون اظهار داشت: تعداد 1000 داوطلب متقاضی پروانه کارشناسی رسمی در 22 رشته برای 9 حوزه قضایی استان در آزمون که در محل دانشگاه زنجان برگزار شد شرکت کردند.

وی افزود: این مرکز در حال حاضر 250 نفر کارشناس دارای پروانه و 25 کارآموز دارد که با برگزاری این آزمون قبول شدگان نهایی به ظرفیت کارشناسان رسمی اضافه خواهند شد. نتایج این آزمون تقریبا بعد از دوماه اعلام خواهد شد و در نهایت پذیرفته شدگان مرحله اول پس از گذراندن فرایند مصاحبه ، گزینش و طی کردن دوره کارآموزی،پروانه فعالیت دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در این خصوص ضمن تقدیر از برگزار کنندگان آزمون، گفت: با عنایت به کمبود کارشناس و به لحاظ اهمیت کار کارشناسی امیدواریم با برگزاری این آزمون افراد متخصص و دارای اطلاعات فنی به جمعیت کارشناسان رسمی استان اضافه شود.

وی افزود: پذیرفته شدگان می‌بایست پس از طی مراحل جذب و اخذ پروانه کارشناسی نسبت به سوگند کارشناسی یادشده  متعهد بوده و ضمن بروزرسانی اطلاعات در زمینه رشته کارشناسی مورد تخصص خود با اظهار نظر درست و علمی پروسه رسیدگی به پرونده ها را کوتاه و قضات را در کشف حقیقت و مسیر دادرسی عادلانه یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز