خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در زنجان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۱۳

مدیر کل آمار استانداری زنجان با اشاره به اجرای این سرشماری در استان زنجان همزمان با سراسر کشور گفت: ۵مامور سرشماری در این طرح آزمایشی سرشماری عمومی آمارگیری می کنند.

ایلنا: طرح آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در زنجان اجرا می‌شود. مدیر کل آمار استانداری زنجان گفت: این سرشماری آزمایشی نیاز به همکاری مردم، کشاورزان ساکن در و بهره برداران روستایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان حسین امید مقدم، مدیر کل آمار استانداری زنجان، امروز دوشنبه(۲۲مهرماه) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای این سرشماری آزمایشی عمومی کشاورزی برای اولین بار در سطح کشور افزود: این طرح آمارگیری آزمایشی عمومی کشاورزی یکی از طرح‌های آماری ملی است که مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی کشاورزی برای سالهای آینده را با پرسشنامه‌ها فراهم خواهد آورد.

مدیر کل آمار استانداری زنجان آخرین آمار و سرشماری عمومی کشاورزی را در سال ۸۲عنوان کرد وگفت: با اعمال تغییراتی اساسی در پوشش بهره برداری‌های کشاورزی این آمار گیری به اجرا درآمد.

وی اجرای این مرحله از آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی را در روستا‌ها بیان کرد و گفت: سرشماری از واحد‌های کشاورزی در سال ۹۳ کلیه نقاط روستایی و شهری سراسر کشور را تحت پوشش قرار خواهد داشت.

امید مقدم در ادامه با بیان اینکه طرح اجرای آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی امسال به منظوررفع نواقص احتمالی واجرای صحیح‌تر در ۲۷مهر لغایت ۲۹ آبانماه سال‌جاری در ۳۱ دهستان در سطح کل کشور و ۵ شهر منتخب به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

مدیر کل آمار استانداری زنجان آغاز اجرای این طرح آزمایشی را در استان زنجان همزمان با سراسر کشور از ۲۷مهر ماه عنوان کرد و گفت: ‌در دهستان بوغداکندی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان در سطح ۱۴روستا این طرح اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول در زنجان روستاهای مورد هدف را در این زمینه روستاهای بوغداکندی، آق کند، تلخاب، جشن سرا، حسین آباد، دهشیر اولیا، سعید کندی، سنگر، کاوند، گل بداغی، گل تپه، گلجه و مرصع برشمرد وتصریح کرد: در این سرشماری برای نخستین بار است که اجرای سرشماری عمومی کشاورزی با استفاده از رایانه قابل حمل دارای صفحه نمایش لمسی وبدون استفاده از کاغذ انجام می‌شود.

وی دقت در جمع آوری اطلاعات، افزایش اطلاعات و زمان مطلوب انتشار نتایج را از جمله مزیت‌های پرسشنامه‌های سرشماری از طریق نرم افزار پرسشنامه‌های الکترونیکی برشمرد وگفت: پرسشنامه‌ها در این طرح بر روی تبلت نصب شده وقابل دسترسی است.

مدیر کل آمار استانداری زنجان در بخشی از سخنان خود با اشاره به هدف از سرشماری آزمایشی عمومی کشاورزی، جمع آوری اطلاعات لازم برای طرح‌های توسعه کشاورزی و روستایی کشور را مهم واساسی عنوان کرد وگفت: بدون برنامه ریزی مبتنی بر آمار واطلاعات صحیح، آباد سازی کشور و بهبود زندگی مردم برای دولت ممکن نیست.

امید مقدم در پایان این نشست با اشاره به فعالیتهای مورد نظر این مرحله از سرشماری عمومی کشاورزی در ایران گفت: زراعت با حداقل ۴۰۰مترزمین، باغداری با حداقل ۲۰۰م‌تر زمین، تولید گلخانه‌ای، پرورش دام سبک با یک یا ۲راس دام، پرورش دام سنگین، پرورش طیورحداقل با ۱۰قطعه طیوربه روش سنتی، پرورش زنبورعسل، پرورش ماهی ومیگو، و پرورش کرم ابریشم از جمله فعالیتهای بهره برداران کشاورزی در این زمینه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز