خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبرداد:

زنجان جزء برترین‌ها در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۹۵

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: استان زنجان جایگاه بالایی در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم دارد.

زنجان ایلنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش و پرورش در راستای تحقق این فرمان اقدام به استخدام ۶۴ نفر از فعالان قرآنی کرد که برای هر ۲۵۰۰ دانش آموز یک معلم قرآنی در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیر نظری مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در مراسم بازگشایی مدارس قرآنی فوق برنامه دبیر ستان عصمت زنجان با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در عرصه‌های دینی و قرآنی اظهار داشت: ۱۰ هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۴۲ مدرسه در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۱۴ مدرسه فوق برنامه هستند و اوقات فراغت دانش آموزان را پوشش می‌دهند ادامه داد: ۲۸ مدرسه نیز به صورت برنامه‌ای اقدام به برگزاری دوره‌های قرآنی می‌کنند.

این مقام مسئول تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس‌های برنامه‌ای را ۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در هریک از مناطق ۱۴ گانه استان زنجان یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه قرآنی وجود دارد.

نظری به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش در راستای تحقق این فرمان اقدام به استخدام ۶۴ نفر از فعالان قرآنی کرد که برای هر ۲۵۰۰ دانش آموز یک معلم قرآنی در نظر گرفته شد.

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان از استان زنجان به عنوان یکی از استان‌های بر‌تر در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم یاد کرد و گفت: هر ساله ۳۰ درصد دانش آموزان استان برای حفظ قرآن کریم ثبت نام می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۰-۹۱ بیش از ۴۷ هزار دانش آموز در استان زنجان در این طرح ثبت نام کردند، اظهار داشت: سال گذشته نیز ۱۲ هزار و ۶۷۸ نفر در این دوره‌ها ثبت نام کردند.

به گفته نظری ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان در طرح حفظ قرآن کریم و ۲۶ هزار نفر در مدارس برنامه‌ای و فوق برنامه‌ای شرکت کرده‌اند.

وی به دیگر برنامه‌های قرآنی سازمان آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در مسابقات حفظ، قرائت، نهج البلاغه، اذان، احکام و نماز نیز شاهد استقبال دانش آموزان بودیم که ۱۰۸ نفر به مسابقات کشوری راه یافتند و پنج نفر موفق به کسب رتبه شدند.

این مقام مسئول به درس‌های از نهج البلاغه جهت استفاده از سخنان حجت الاسلام قرائتی از سوی دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان استان زنجان در مسابقه‌ای در همین راستا شرکت کردند که ۴۲ هزار نفر موفق به کسب رتبه‌های بر‌تر کشوری شدند.

نظری در پایان به اجرای ۷۵۰ نماز جماعت در مدارس استان اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ نماز با حضور روحانیون و ۴۰۰ نماز به کمک مربیان اقامه می‌شود که امیداوریم با مساعدت امام جمعه زنجان از حضور روحانیون برای اقامه نماز در کلیه مدارس استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز