خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد؛

ضرورت توجه به آبیاری نوین در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۷۲۰

رئیس کل دادگستری استان زنجان، تاکید کرد:صادقی نیارکی، با جدی تر شدن موضوع بحران آب، مدیریت در مصرف آب یک امر لازم و ضروری است.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان، با تقدیر از اقدامات و زحمات اعضای شورا و دبیرخانه بابت پیگیری امورات و مصوبات جلسه اظهار کرد: اخذ یک درصد از ناحیه فروش معادن  و واریز به خزانه دولت در استان با تاخیر صورت می گیرد ، بایستی در این خصوص با ظرافت بیشترو محاسبه دقیق این کار انجام شود و دولت جمهوری اسلامی راه‌های مواصلاتی و جاده ها  را مدیریت می کند بنابر این در این راستا نیازمند شفاف سازی و رعایت قانون هستیم.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان ادامه داد: در بحث تعاونی ها وایجاد فضاهای عمومی در گذشته یک غفلت صورت گرفته است و تعاونی ها در گذشته خطاها و اشتباهاتی داشته اند وهمچنین سازمانهای متولی هم مطالبه‌گری نکرده اند که انتظار شورای حفظ حقوق بیت المال این است که تعاونی ها در یک فضای آرام به این تکلیف عمل کنند.

 صادقی نیارکی گفت: موضوع بعدی مسئله آب است؛ اداره آب متولی پیگیری و نماینده حاکمیت در این حوزه در استان  است، در همه فصول این تکلیف وجود دارد. اما در برخی فصول حساسیت ها بالاست که این امر نیازمند توجه بیشتر است.

وی، افزود: در سال گذشته و سال جاری در برخی از موارد با ضعف هایی مواجه بودیم؛ در این بخش گلایه هایی از سازمان آب منطقه ای وجود دارد. سازمان آب با فعال تر کردن ماموران ویژه برای بازرسی در حوزه چاه‌ها و حفر غیر مجاز اقدامات لازم را به ‌عمل آورد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه موضوع بحران آب در کشور جدی است و تاکیدات موکد در این حوزه نشان از اهمیت بالای این مایه حیاتی دارد، گفت: بنا به اعلام برخی منابع، در استان زنجان آب شرب 30 روستا با تانکر تامین می شود، چرا باید اینگونه باشد؟ چرا باید بخاطر در نظر گرفتن منافع شخصی برخی افراد، منافع عمومی بویژه منافع  یک گروه از مردم به خطر افتد؟

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: مدیریت در مصرف آب یک امری لازم و ضروری است. بهره برداری بیشتر از مصرف کم آب  را داشته باشیم؛ بنابراین توجه به این مهم با استفاده از آبیاری های نوین در بخش کشاورزی توسط جهاد کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز