خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در جلسه علنی شورای شهر امروز زنجان خبرداد:

۳۰۰کلاه ایمنی در زنجان به راکبین موتور سوار زنجانی داده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۵۴

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به گزارش عملکرد پلیس استان زنجان گفت: ۶۵درصد خودروهای استان زنجان در زنجان شماره گذاری شده است.

زنجان ایلنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: ۳۰۰کلاه ایمنی در زنجان به راکبین موتور سوارزنجانی داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مقصود شمس آذر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در جلسه علنی شورای اسلامی شهرامروز زنجان گفت: طی سال ۹۱ حدود ۴۳ هزار و ۱۵۲ دستگاه خودرو در زنجان پلاک گذاری شده است.

وی با بیان معضلات ومشکلات ترافیکی زنجان افزود: افزایش تعداد خودروها در زنجان، ‌عدم پارکینک و وجود بافت قدیمی شهر از مهم ترین دلایل افزایش معضلات ترافیکی زنجان است.

سرهنگ شمس آذر در این زمینه تصریح کرد: باید اقدامات موثری در زمینه کنترل وضعیت موجود در زنجان صورت گیرد.

این مقام مسوول در استان ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک سنگین و بیمار زنجان نیازمند یاری شهروندان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان رتبه نخست کاهش تصادفات را کسب کرده است یادآور شد: خوشبختانه طی سال های اخیر تعداد تصادفات و تلفات جرایم رانندگی کاهش یافته است و اقدامات موثری برای بهبود عبور و مرور وحمل ونقل شهری زنجان انجام شده کافی نیست.

سرهنگ شمس آذر با پذیرش برخی مشکلات عبور و مروری و حمل ونقل در زنجان ادامه داد: مشکلات همچون وجود سرعت گیرهای نامناسب وغیر استاندارد، عرض کم پل های اکثر خیابان ها ی فرعی واصلی عدم پل عابر پیاده مناسب، وجود صنوف مزاحم در شهر، وجود دریچه های نامناسب و ناهموار، نابسامانی ایستگاه خودروهای حمل ونقل عمومی، عدم ساماندهی تابلوها، عدم ایستگاهها، وجود خودروهای فرسوده درشهر، عبور ومرور و پارک ماشین آلات سنگین وکامیونها از جمله دغدغه های پلیس راهنمایی رانندگی در زنجان است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه باید بپذیرند که امکانات شهرداری زنجان پاسخگوی همه نیازها در این زمینه نیست.

وی دربخشی از سخنان خود با اشاره به برخی معضلات ناشی از عدم رعایت قوانین توسط برخی از رانندگان گفت: متاسفانه ما در زنجان شاهد بوق های ممتد و بی مورد هستیم که با اعتراض افراد سالخوره و بیمار مواجه هست.

سرهنگ شمس آذر ادامه داد: در صورت نصب دوربین های کنترل ترافیک به جای سرعت گیرها در داخل شهر زنجان نارضایتی مردم نیزکاهش خواهد یافت.

در ادامه این جلسه سرپرست شهرداری زنجان نیز گفت: ساختمان مرکز کنترل ترافیک شهرداری زنجان برای احداثدر دست طراحی است.

حبیب ملایی یگانه سرپرست شهرداری زنجان افزود: هوشمند سازی علایم ترافیکی به ویژه در برخی تقاطع ها از نیازهای اساسی ومهم شهر زنجان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ۹۳ مورد از تصادفات درون شهری کارشناسان شهرداری را مقصر اعلام و یادآورشد: متاسفانه بخشی از عواید حاصل از جرایم که سهم شهرداری است که صرف پرداخت دیه می شود و مبلغی برای اجرای طرح های هندسی نمی ماند و تامین اعتبارت را در این زمینه مهم ارزیابی کرد.

سرپرست شهرداری نجان ادامه داد: مشکلات متعدد عبور و مرور از جمله عرض کم معابر، استاندارد نبودن علایم، نبود پل عابر پیاده و سایر مشکلات به مروردر زنجان بوجود امده است و یک شبه حل نخواهد شد و نیازمند اعتبار و زمان است.

یگانه در بخشی از سخنان خود یاد آورشد: سهم شهرداری زنجان از عواید حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی بیش از مبلغی است که خزانه به حساب شهرداری واریز می کند.

وی با اشاره به هزینه های بالای اجرای طرح های ترافیکی افزود: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تاکنون برای احداثتقاطع غیر همسطح سیدالشهدا(ع) هزینه شده است.
یگانه یادآور شد: شهرداری فقط در محدوده طرح تفضیلی امکان فعالیت در زمینه ترافیک و عبور و مرور دارد ورسیدگی به منطقه گردشگری جاده گاوازنگ و اراضی وجاده پایین کوه ازوظایف شهرداری زنجان محسوب نمی شود.
در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان نیز با انتقاد از برخی عملکرد ها در حوزه ترافیک زنجان گفت: هر روز یک سرعت گیر جدید در معابر نصب می شود.
ناصر صیدی در ادامه تاکید کرد: رانندگان باید نسبت به میزان اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی راهنمایی شوند.

یکی دیگر ازاعضای شورای شهر زنجان نیز گفت: باید راهکاری اجرایی با زمان بندی مناسب برای رفع مشکل نقاط حادثه خیز ارائه و آن را عملی کرد.
سعید امیدی دیگر عضو شورای شهر زنجان تصریح کرد: سخن گفتن از معضلات موجب رفع آن نمی شود باید چاره ای برای بهبود شرایط اندیشید.
وی در پایان تاکید کرد: آموزش در حوزه ترافیک برای عموم مردم باید افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز